شناسه خبر : 5093

بیمه سلامت دارای دیده‌بان تخصصی خواهد شد

بیمه سلامت دارای دیده‌بان تخصصی خواهد شد

معاون دفتر مجامع، امور شرکت‌ها و حسابرسی داخلی سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه این سازمان در پی تشکیل کمیته حسابرسی در سال ۹۸ دارای دیده‌بان تخصصی خواهد شد، افزود: نتیجه و ثمره این دیده‌بان حرکت به سمت شفافیت در تراز مالی سازمان، تقویت کنترل‌های داخلی و در نهایت بهبود روش‌ها و ایجاد ارزش افزوده از محل کنترل هزینه‌ها و استفاده بهینه از منابع خواهد بود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از میزان ، محمد تقی باباجانی بر ضرورت وجود دفتر مجامع، امور شرکت‌ها و حسابرسی داخلی تاکید کرد و افزود: هزینه‌های درمان افسار گسیخته است و اگر چنانچه نظام کنترل داخلی وجود نداشته باشد این هزینه‌ها رشد خواهد داشت و در نهایت تبدیل به زیان‌ انباشته‌ای خواهد شد که هر چه تلاش کنیم نمی‌توان آن را جبران کرد.

وی ادامه داد: ضرورت ایجاد نظام کنترل داخلی بر همه روشن است. اگر ما بتوانیم نظام کنترلی را ایجاد کنیم طبیعتا ارزش افزوده ایجاد می‌شود. ارزش افزوده در سازمان به معنای استفاده بهینه از منابع و کنترل هزینه‌ها است. درتمام سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی دنیا سیستمی به نام حسابرسی داخلی طراحی شده که اهرم کنترلی و نظارتی فنی مدیران ارشد آن سازمان هستند که طبیعتا اعضای هیات مدیره و مدیرعامل آن مجموعه مشمول این موضوع می‌شوند.

معاون دفتر مجامع، امور شرکت‌ها و حسابرسی داخلی سازمان بیمه سلامت با اشاره به تشکیل کمیته حسابرسی در سازمان بیمه سلامت از حدود سه ماه پیش بیان کرد: اعضای این کمیته با حضور افراد شاخصی در تخصص‌های مختلف انتخاب شده‌اند و اکنون در مراحل نهایی تصویب دو منشور از جمله منشور کمیته حسابرسی و فعالیت حسابرسی داخلی هستیم چرا که مدیران به این نتیجه رسیده‌اند که این سیستم به روش قانونی احیاء شود.

باباجانی با اشاره به اینکه فلسفه حسابرسی داخلی، ضرورت و اختیارات، شرح وظایف، چارچوب کلی حرکت نظام حسابرسی داخلی، قوانین و مقررات و آیین نامه‌ها از مواردی است که در قالب منشور کمیته حساب‌رسی دیده شده است، گفت: برنامه‌های مدون تقویم و نحوه اجرای فعالیت حسابرسی داخلی از دیگر اقداماتی است که در مراحل بعد انجام خواهد شد.

معاون دفتر مجامع، امور شرکت‌ها و حسابرسی داخلی سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت با اجرای برنامه‌های حسابرسی داخلی از سال ۹۸ دارای دیده بان تخصصی خواهد شد، افزود: نتیجه و ثمره این دیده بان حرکت به سمت شفافیت در تراز مالی سازمان، تقویت کنترل‌های داخلی، از بین رفتن فرآیند‌های زائد و در نهایت بهبود روش‌ها و ایجاد ارزش افزوده از محل کنترل هزینه‌ها و استفاده بهینه از منابع خواهد بود.

 


 

ارسال نظر