شناسه خبر : 5062

فعالان بازارچه‌های مرزی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند

فعالان بازارچه‌های مرزی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: فعالان بازارچه‌های مرزی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، در بازدید استاندار سیستان و بلوچستان و هیات همراه از بازارچه کوهک سراوان و گفتگو با عوامل و مسئول بازارچه، جلسه بررسی مشکلات مرزنشینان در بازارچه در محل فرمانداری سراوان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور احمدعلی موهبتی (استاندار سیستان و بلوچستان)، محمدباسط درازهی (نماینده حوزه انتخابیه سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی)، درویش نارویی (فرماندار سراوان)، امان‌اله شاقوزایی (مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سیستان و بلوچستان) و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در محل فرمانداری سراوان برگزار شد.

در این جلسه استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌های خوب بازارچه مرزی کوهک سراوان، گفت: بازارچه مرزی کوهک نقش موثری در توسعه رشد اقتصادی منطقه دارد و با توجه به مشکلات مرزنشینان می‌تواند در کاهش بیکاری و بهبود معیشت خانوارهای ساکن در مناطق مرزی نقش‌آفرینی داشته باشد.

موهبتی فراهم کردن زیرساخت های لازم توسط دستگاه‌های اجرایی را برای رسمی شدن این بازارچه ضروری اعلام کرد و خواستار همکاری، کمک و تلاش دستگاه‌های اجرایی برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم شد تا پس از ثبت رسمی بازارچه از منابع اعتباری ملی برای توسعه و رشد آن بتوان استفاده کرد.

او با بیان اینکه یکی از تقاضاهای مردم رسمی شدن مرز کوهک است، افزود: با توجه به فرصت‌هایی که به دنبال فعالیت رسمی بازارچه کوهک ایجاد می‌شود؛ این موضوع در دستور کار است و به امید خدا به زودی شاهد فعالیت رسمی این مرز خواهیم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به حمایت دولت از کارگران و فعالان بازارچه مرزی کوهک، گفت: با توجه به اینکه کارگران و فعالین در حوزه بازارچه مرزی مشمول بیمه اجباری تامین اجتماعی نیستند، لازم است بیمه شاغلان در این بخش با همکاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان و مدیریت بازارچه‌های مرزی استان صورت پذیرد.

در ادامه، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان با اعلام آمادگی در زمینه پوشش بیمه اجتماعی جامعه هدف در بازارچه مرزی کوهک، گفت: در جهت تامین امنیت شغلی کارگران و فعالان در بازارچه‌های مرزی استان و همچنین ساکنان مناطق مرزی و مرزنشینان، این صندوق پوشش بیمه اجتماعی این افراد را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

 


 

ارسال نظر