شناسه خبر : 5061

مدیرکل اتباع تأمین اجتماعی خبر داد :

برای پذیرش وکالتنامه‌های بیمه ایرانیان خارج از کشور تصمیماتی اتخاذ شد

برای پذیرش وکالتنامه‌های بیمه ایرانیان خارج از کشور تصمیماتی اتخاذ شد

مدیرکل اتباع تأمین اجتماعی از تمهیدات جدید برای پذیرش وکالتنامه‌های بیمه ایرانیان خارج از کشور خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، احمدرضا خزاعی بیان کرد : از این پس اعطای اختیار مراجعه به سازمان تأمین اجتماعی جهت انجام امور بیمه‌ای به وکیل در متن وکالتنامه یا قید هرگونه عبارتی که حاوی همین معنا باشد، برای انجام تمامی امور بیمه‌ای مربوط به موکل نظیر تشریفات درخواست، انعقاد قرارداد، پرداخت حق بیمه و... ایرانیان ساکن در خارج از کشور کافی خواهد بود. البته در صورتی که وکالتنامه ارائه شده مربوط به امور خاصی باشد، وکالتنامه صرفاً برای انجام همان امور تصریح شده قابل پذیرش است.

وی همچنین اظهار داشت: البته لازم به ذکر است که اعطای اختیار انجام امور مربوط به درخواست بازنشستگی، درخواست برقراری مستمری بازماندگان و نظایر آن مشروط به تصریح بر این امور در وکالتنامه به طور خاص است و از عناوین کلی فوق الذکر چنین اختیاری برداشت نمی‌شود.

مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی ضمن اشاره به امکانات سامانه تأیید اسناد کنسولی (تاک) وزارت امور خارجه مبنی بر فراهم بودن امکان تصدیق و تایید آنلاین وکالتنامه‌های صادره عنوان کرد : کارشناسان موضوعی ادارات کل استانها ضروری است بدین منظور با بهره گیری از سامانه مذکور نسبت به تصدیق وکالتنامه‌های صادره که از سوی مخاطبین به واحدهای اجرایی ارائه می‌گردد، اقدام کنند.

 

 
 

ارسال نظر