شناسه خبر : 5058

سامانه تبادل اطلاعات یکپارچه صنعت بیمه در آذربایجان غربی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان‌غربی گفت: با هدف انسجام‌بخشی به فعالیت‌های بیمه‌ای سامانه تبادل اطلاعات یکپارچه صنعت بیمه آذربایجان غربی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم ، داود غفارپور امروز در جلسه شورای هماهنگی بیمه استان آذربایجان‌غربی که با هدف بررسی نقاط ضعف و قوت مسایل صنعت بیمه استان در محل سالن جلسات اداره‌کل‌امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی برگزار شد با اشاره به موارد شاخص عملکردی بیمه‌ها و با ارائه گزارشی از وضعیت ضریب نفوذ بیمه در کشور به میزان 8.2 درصد در استان‌آذربایجان غربی، اظهار داشت: ضریب خسارت بیمه در سال 1395 به میزان 65 درصد بوده و در سال 96 این شاخص به 59 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه حق بیمه سرانه در استان در سال 1395 به میزان دو میلیون و صد هزار ریال بوده، افزود: این شاخص با افزایش در سال  1396 به میزان دو میلیون و دویست هزار ریال تغییر یافته است.

غفارپور با بیان اینکه کارگروه تخصصی ذیل شورای برنامه‌ریزی استان به عنوان مقام عالی تصمیم گیری عمل می‌نماید، گفت: شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان آذربایجان‌غربی در خصوص نقش صنعت بیمه‌ای در استان و فعالیت‌های اقتصادی و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری و به عنوان نماینده ارشد وزیر در استان انجام وظیفه نموده و در این راستا دارای انتظاراتی است تا با انسجام و انتظام این دبیرخانه و با رصد مشکلات بیمه‌ای، در جهت توسعه فروش خدمات بیمه و ایجاد فضای رقابتی سالم، اعتماد مردم را به این صنعت، به بیشترین میزان برسد.

وی افزود: مسائل و مشکلات مربوطه با تلاش مسئولین بیمه استانی حل خواهند شد و در غیر این صورت با احصاء موارد و ارسال به مبادی ذی‌ربط و وزارت امور اقتصادی و دارایی جهت بررسی و ارزیابی، اقدام شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان‌غربی، با اشاره به نحوه اعمال و نظارت اصل 44  و تجمیع آمارعملکردی بیمه، از مسئولین بیمه‌ای استان خواست، جهت تعامل بیشتر و ارائه شاخص‌های بیمه‌ای در جهت حل مشکلات این صنعت با تشکیل جلسات کارشناسی و بعنوان بدنه کارشناسی اصلی در استان با دعوت از رئیس‌کل بیمه مرکزی در باز‌ه‌های زمانی مشخص شده و بصورت چرخشی اقدام نمایند.

وی در راستای دستیابی به آمار عملکردی دستگاه‌های اجرایی پیشنهاد داد، با کسب قراردادهای بیمه‌ای از ذی‌حسابان و مدیران مالی و با ارائه آمارهای بیمه‌ای، با پیگیری‌های لازم، امکان دستیابی به آمار عملکردی بیمه‌ای دستگاه‌های اجرایی نیز میسر خواهد شد.

غفارپور با اشاره به سامانه تبادل اطلاعات یکپارچه گفت: جهت تقویت جایگاه شورای هماهنگی بیمه استان، جلسات مذکور با تشکیل سامانه تبادل اطلاعات یکپارچه و با دعوت از نماینده قوه‌قضائیه و معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استاندار  و  با حضور رسانه‌‌های ملی و پوشش خبری برگزارشود تا در اختیار عموم قرار گرفته و شاهد رشد صنعت بیمه‌ای در استان باشیم.

 

 

 


 

ارسال نظر