شناسه خبر : 5052

بیمه محصولات از سوی کشاورزان جدی گرفته نمی‌شود

بیمه محصولات از سوی کشاورزان جدی گرفته نمی‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل بیان کرد: در شرایط فعلی کشور و مشکلات مالی موجود دولت توان تأمین اعتبارات خاص در حوزه کشاورزی را ندارد و این مهم می‌طلبد تا کشاورزان بیش از پیش به بیمه نمودن محصولات خود اقدام کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس ، فرهاد عبدالعلی‌پور صبح امروز در جلسه شورای مدیریت بحران استانداری اردبیل اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی به بانک‌های عامل استان اردبیل تمام وام‌های تا سقف 10 میلیون تومان کشاورزان خسارت‌دیده استان اردبیل که سررسید آنها از اول مهرماه 96 تا پایان سال 97 امهال می‌شود.

وی از تخصیص 52 میلیارد تومان اعتبار برای امهال وام‌های کشاورزان استان اردبیل خبر داد و افزود: در صدد هستیم تا با پیگیری‌های لازم اعتبار در این حوزه را افزایش دهیم تا وام‌های بالای 10 میلیون تومان تا سقف 12 میلیون تومان نیز امهال شود تا از این طریق بتوانیم به کشاورزان زحمتکش استان خدماتی ارائه دهیم.

عبدالعلی پور با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی از سوی کشاورزان متأسفانه جدی گرفته نمی‌شود، بیان کرد: در شرایط فعلی کشور و مشکلات مالی موجود دولت توان تأمین اعتبارات خاص در این حوزه را ندارد و این مهم می‌طلبد تا کشاورزان بیش از پیش به بیمه نمودن محصولات خود اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل افزود: به همین منظور جلسات متعددی با حضور نمایندگان بیمه‌ها و مسئولان شهرستان‌ها اعم از فرمانداران، بخشداران و دهیاران تشکیل و بر ضروری بودن بیمه محصولات کشاورزان تأکید می‌شود.

این مقام مسئول در خصوص مغایرت آمار و عملکرد بانک‌ها درباره امهال وام کشاورزان خسارت‌دیده عنوان کرد: این مغایرت آمار به دلیل عدم مطالعه آخرین دستورالعمل از سوی بانک‌ها است چرا که سه مصوبه در هیأت وزیران داشتیم که آخرین مصوبه برای اجرایی کردن این امر در اولویت است.

 


 

ارسال نظر