شناسه خبر : 5050

مدیرعامل بیمه دانا :

نسبت خسارت در بیمه درمان ۱۰۲ درصد است

نسبت خسارت در بیمه درمان 102 درصد است

مدیرعامل بیمه دانا گفت: در شرایط کنونی زیانده شدن برخی رشته‌های بیمه‌ای مانند درمان سبب شده تا زیان انباشته آنها به سهامداران تحمیل شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، محمد ابراهیم کاردگر در نشست خبری درباره زیانده بودن رشته درمان اظهار داشت: برای حل این مشکل نیاز به یک هماهنگی در سندیکای بیمه گران داریم تا بهای تمام شده این رشته از بیمه گذار دریافت شود.

وی افزود: اینکه از جیب سهامداران خدمت ارایه شود با ادبیات بیمه‌های تجاری در تضاد است و سود شرکت‌ها را کاهش می‌دهد.

کاردگر افزود: کاهش سود، نه تنها رغبت سهامداران را برای افزایش سرمایه کم می‌کند بلکه در بازار سرمایه نیز خرید سهام شرکت‌های بیمه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

مدیر عامل بیمه دانا در این نشست با ارایه گزارشی از عملکرد 11 ماهه و برنامه‌های این شرکت گفت: بیمه دانا در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود 14 درصد رشد در بخش حق بیمه‌ها کسب کرد و نسبت خسارت آن به 76 درصد رسید.

وی افزود: بیمه دانا سهم بالایی از رشته درمان دارد و نسبت خسارت در این رشته 102 درصد است.

کاردگر از رشد 50 درصدی حق بیمه‌ها در نیمه دوم امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: نسبت خسارت نیز در همین مدت به 74 درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل بیمه دانا از تلاش برای اصلاح سبد بیمه این شرکت خبر داد و گفت: اغلب قراردادهای بیمه‌های دانا در حوزه درمان قراردادهای کلان است.

وی افزود: شرکت‌های بیمه در رشته درمان دچار جنگ قیمت شده‌اند و همانطور که رییس کل بیمه مرکزی گفته باید برای آن فکر اساسی کرد.

کاردگر تاکید کرد: باید بهای تمام شده بیمه درمان را از بیمه گذار اخذ کرد.

وی یادآور شد : از ابتدای امسال یک هزار و 942 میلیارد تومان خسارت درمان پرداخت شده است.

کاردگر اظهار داشت: اکنون رشته درمان نسبت خسارتش در بیمه درمان 102 درصد است در حالی که طبق مقررات بیمه مرکزی باید 80 درصد باشد.

وی درباره پیشنهاد تعیین کف قیمت در این رشته اظهار داشت: صنعت بیمه در حوزه خصوصی سازی ریل گذاری مناسب نداشته است.

کاردگر درباره بیمه زندگی اظهار داشت: این رشته بیمه‌ای حدود 11 درصد از پرتفوی بیمه دانا را به خود اختصاص می‌دهد.

وی درباره بیمه اتومبیل نیز با توجه به رشد قیمت‌ها گفت: صاحبان خودرو باید الحاقیه بیمه بدنه دریافت کنند.


 

ارسال نظر