شناسه خبر : 5048

۵۱ درصد جمعیت زنجان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

51  درصد جمعیت زنجان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: هم اکنون ۷۷ هزار و ۴۰۰ نفر از مستمری بگیران این استان از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره مند هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، مسعو علیاری افزود: 51 درصد جمعیت از یک میلیون و 70 هزار نفری این استان تحت پوشش خدمات بیمه ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی هستند و بر اساس آخرین آمار با 21 هزار و 87 بازنشسته اصلی، 2 هزار و 356 کار افتاده اصلی، 17 هزار و 907 نفر بازمانده، 323 مستمری بگیر را شامل می شود.

وی با اشاره به وضعیت تراز منابع و مصارف این اداره کل گفت که سال گذشته علاوه بر این که تمام مبلغ مصوب در بودجه استان وصول شد سه و نیم درصد رشد وصولی به وقوع پیوست که بر اساس آخرین آمارهای مربوط به شهریور امسال این رشد در سال جاری به پنج درصد رسیده است.

این مسئول ادامه داد: با اقدامات انجام گرفته ضریب پشتیبانی با نسبت مستمری بگیران به بیمه پردازان در این استان طی سال های گذشته با تغییرات همراه بوده و در زمان حاضر ضریب پشتیبانی کشوری 5.1 درصد است اما در استان زنجان این نسبت در زمان حاضر 5.7 درصد است که نسبت به متوسط کشوری در سطحی بالاتر قرار گرفته است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: تقویت پشتیبانی در این استان مرهون جذب بیمه پردازان جدید از جمله زنان خانه دار ، زنان قالیباف، بیمه شدگان اختیاری و گسترش و تقویت بازرسی‌های بیمه‌ای بوده که امیدواریم این ضریب بیش از گذشته بهبود یافته و این رقم در آینده‌ای نه چندان دور ،به عدد هفت برسد.

وی خاطر نشان کرد: این سازمان گروه‌های مختلف شغلی را تحت پوشش دارد و خدمات بیمه‌ای درمانی را به بیمه شدگان ارائه می‌کند که این روند در مقایسه با سال‌های گذشته روند رو به رشدی داشته است.

 

 
 

ارسال نظر