شناسه خبر : 5030

ممنوعیت خرید کالای خارجی توسط تامین اجتماعی ابلاغ شد

ممنوعیت خرید کالای خارجی توسط تامین اجتماعی ابلاغ شد

سازمان تامین اجتماعی دستورالعمل طرح حمایت از کالای ایرانی و ممنوعیت خرید کالای خارجی را به تمام واحدهای اجرایی ستادی و استانی، موسسات و شرکت‌های تابعه این سازمان برای اجرا ابلاغ کرد. بر اساس این دستورالعمل خرید کالای خارجی در راستای حمایت از کالای ایرانی ممنوع شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، موضوع حمایت از کالای ایرانی و ممنوعیت خرید کالای خارجی از مصوبات شورای معاونان این سازمان در سال جاری بوده است که به عنوان تکلیف بخش‌های مختلف اعلام و این دستور اداری برای تاکید و اهمیت موضوع صادر شده است.

بر اساس این دستور اداری که با امضای محمدحسن زدا سرپرست سازمان تامین اجتماعی صادر شده است، با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» و با توجه به تاکیدات دولت در راستای اجرایی کردن برنامه‌های عملیاتی برای بهبود فضای کسب و کار و حمایت از کالاها و تولیدات داخلی، با رعایت تمام جوانب، تمام زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی شامل ستاد مرکزی، ادارات کل بیمه‌ای، مدیریت‌های درمان، شرکت‌ها و موسسات تابعه موظف هستند طبق این دستورالعمل از کالاها و خدمات داخلی استفاده کنند.

در این دستور اداری تاکید شده که تمام واحدهای تابعه سازمان تامین اجتماعی مکلف هستند تمام وسایل، تجهیزات، ملزومات، مصالح و مواد اولیه مورد نیاز خود را در وهله اول از تولیدکنندگان تحت پوشش این سازمان و در مرحله بعدی از سایر کالاهای ساخت داخل خریداری کنند.

همچنین طبق این دستور اداری، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) مکلف شده است تمام محصولات تولیدی خود را برای عرضه در سامانه‌ای که به منظور اطلاع رسانی امکانات تولیدی و خدماتی ایجاد و طراحی می‌کند، در معرض نمایش قرار دهد.

 

 


 

ارسال نظر