شناسه خبر : 5004

عیدی ۵۰۰ خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی پرداخت شد

عیدی 500 خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی پرداخت شد

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: عیدی ۵۰۰ خانوار زیرپوشش این صندوق به همراه حقوق و مستمری بهمن ماه آنها پرداخت شده و قابل دریافت است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، عیسی کریمی اظهار داشت: این افراد می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی به یکی از شعب بانک کشاورزی در استان مراجعه و عیدی خود را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: مبلغ عیدی خانواده‌هایی که حکم مستمری آنها بیش از 6 ماه صادر شده 400هزار تومان و آنهایی که کمتر از این مدت هستند نیز 250 هزار تومان است.

کریمی یادآور شد: 64 هزار و 586 خانوار در این استان مشمول بیمه اجتماعی بوده که از این تعداد تاکنون23 هزار خانوار عضو شده‌اند.

وی با اشاره به برخی شرایط نام نویسی و عضویت در صندوق بیمه روستایی و عشایری ، گفت: افرادی که سنشان بالای 18 سال و زیر 50 سال است می‌توانند به فرمانداری‌ها بخشداری‌ها و امور عشایر هر شهرستان مراجعه و از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مستمری ماهانه بهره مند شوند.

وی یادآور شد: این افراد با پرداخت سالی 240 هزار تومان و حداکثر سالی 540 هزار تومان از مزایای صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری بهره مند خواهند شد.

کریمی ادامه داد: البته دولت نیز 2 برابر این مبالغ را برای کمک به خانواده های عضو به صندوق پرداخت می‌کند.

وی ابراز داشت: کسانی که سنشان نزدیک به 50 سال یعنی متولدین سال 1347 تا پایان سال جاری فرصت نام‌نویسی و عضویت در صندوق بیمه روستایی و عشایری را دارند.

کریمی تاکید کرد: کشاورزان غیرساکن در روستا، روستائیان و عشایر، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر20هزار نفر، مربیان مهدکودک ها، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری در روستا‌ها و شهرهای زیر 20هزار نفر و کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی می‌توانند بیمه اجتماعی شوند.

وی با بیان اینکه این صندوق به علت صنعتی نبودن استان تاکنون به آنچه مدنظر بود نرسیده و تعداد بیمه شده‌ها نسبت به مشمولان پایین است، افزود: این صندوق در 13سال گذشته با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی گسترده سعی در ترغیب و تشویق خانواده های روستایی و عشایری برای بهره‌مندی از مزایا و خدمات آن کرده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارائه خدمات بیمه اجتماعی به کاهش فقر، بهبود زیرساخت‌های اقتصادی و در نتیجه توسعه اقتصادی و اجتماعی بخش کشاورزی، روستایی و عشایری می‌انجامد.

وی ادامه داد: پرداخت دو برابر سهم بیمه شده توسط دولت، امکان نقل و انتقال سوابق بیمه شده و دریافت مستمری پیری پس از 15 سال پرداخت حق بیمه و داشتن 65 سال سن از ویژگی‌های صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان، عشایر و روستائیان است.

جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستائیان به شهر، کاهش اختلاف طبقاتی و بالابردن سطح زندگی روستائیان و عشایر، تامین امنیت اجتماعی و باز تولید عادلانه درآمد از اهداف و دیگر مزایای عضویت در صندوق بیمه روستایی و عشایری است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: یک بیمه شده با 15سال بیمه و 65 سال سن و 10 سال پرداخت حق بیمه با سن 70 سال بازنشسته این صندوق محسوب می‌شود.

 

 


 

ارسال نظر