شناسه خبر : 4987

حذف دفترچه‌های کاغذی تامین اجتماعی ۷۰۰ میلیارد ریال صرفه جویی به همراه داشت

حذف دفترچه‌های کاغذی تامین اجتماعی 700 میلیارد ریال صرفه جویی به همراه داشت

سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: حذف دفترچه‌های کاغذی تامین اجتماعی از چرخه کار تاکنون در کشور ۷۰۰ میلیارد ریال صرفه جویی به همراه داشته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، محمدحسن زدا روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از ساختمان جدید مدیریت درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طرح نهادینه سازی خدمات از طریق نسخه‌های الکترونیکی دفترچه‌های تامین اجتماعی و حذف دفترچه‌های درمانی یک پروژه ملی می‌باشد که سازمان تامین اجتماعی در اجرای آن پیشرو است.

وی به مزایای این طرح اشاره و بیان کرد: پیش از این دفترچه‌های تامین اجتماعی مانند چک سفید امضا بود و اختیار آن در دست این سازمان نبود لذا هرکس به میل خودش از آنها استفاده می‌کرد. کنترل هزینه‌ها، نظارت بر رفتار پزشکان در نسخه نویسی و داروهای تجویزی از جمله مزایای طرح حذف دفترچه‌های کاغذی هستند.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: با رفع مشکل 'امضای الکترونیک پزشکان' که همکاری سازمان نظام پزشکی را می‌طلبد طرح حذف دفترچه‌های درمانی کاغذی در تمام مراکز درمانی تامین اجتماعی سطح کشور قابل اجرا است.

وی همچنین گفت: خراسان رضوی یکی از استانهای پیشروی کشور در طرح حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی در سطح کشور است.

سازمان تامین اجتماعی از سال 1396 اقدام به حذف دفترچه‌های کاغذی کرد. مطابق این طرح، بیمه ‌شدگان تامین اجتماعی باید بتوانند در تمامی کشور تنها با ارائه شماره ملی خدمات دریافت کنند بطوری که هم در بخش ویزیت و هم در بخش نسخه‌ پیچی تمام مراحل به شکل الکترونیکی انجام شود و در داروخانه ‌ها نیز بدون معطلی به بیمه‌ شدگان داروعرضه گردد.

هم اکنون در تمامی مراکز ملکی تامین اجتماعی خدمات به شکل الکترونیکی ارائه می‌شوند و دفترچه‌های کاغذی از این فرآیند حذف شده‌اند.


 

ارسال نظر