شناسه خبر : 4974

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان تهران :

۳۲ هزار نفر تهرانی تحت پوشش بیمه روستایی هستند

32 هزار نفر تهرانی تحت پوشش بیمه روستایی هستند

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر استان تهران ازطرح بیمه شدن ۳۵ هزار روستائی سرپرست خانوار در این استان خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، مهدی ابارشی در نشست با مسئولین دفاتر کارگزاری‌های بیمه اجتماعی روستائیان مناطق استان تهران با گرامیداشت سالروز ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به رهبری امام خمینی (ره)، گفت: براساس ارائه آمارسازمان هدفمندی یارانه‌ها، ۳۵ هزار روستایی سرپرست خانوار فاقد بیمه برخوردار از بیمه اجتماعی صندوق‌های بیمه‌ای کشور هستند.

به گفته این مقام مسئول، کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی روستائیان با در اختیار گرفتن هویت سجلی افراد سرپرست خانوار روستایی و با کمک بخشداران و دهیاران مناطق استان تهران به منازل آنان مراجعه و متقاضیان را ثبت‌نام بیمه می‌کنند.

ابارشی شعار هر خانوار روستایی یک نفر بیمه را طرح بیمه‌ شدن روستائیان فاقد بیمه اجتماعی ازسوی صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان و عشایر عنوان کرد.

مدیرکل بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایراستان تهران با بیان اینکه از دی ماه سال ۹۶ تا دی ماه سال جاری ۹۷ متقاضیان بیمه نسبت به سال‌های گذشته افزایش ۶۰ درصدی داشته است، تصریح کرد: اغلب بیمه‌شدگان در رده سنی جوان هستند که نویدبخش نهادینه شدن فرهنگ بیمه اجتماعی در متن مردم جامعه روستایی می‌باشد.

آقای ابارشی تعداد بیمه‌شدگان روستایی استان تهران را ۳۲ هزار نفر و مستمری‌بگیران را ۱۰۳۴ هزار نفر عنوان کرد.

مقام صندوق بیمه اجتماعی روستائیان استان تهران، انتقال سوابق بیمه‌ای از صندوق‌های بیمه اجتماعی به صندوق بیمه روستائیان و بالعکس را یک فرصت برای بیمه‌شدگان دانست و از آنان خواست با مراجعه به دفاتر کارگزاری روستایی محل سکونت نسبت به این مهم اقدام نمایند.

همچنین ابارشی از واریز رقم عیدی و بسته حمایتی به حساب مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی روستائیان خبر داد و گفت: طرح بیمه تکمیلی برای مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان حاضر از خدمات اجتماعی هست که بزودی اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول، مهمترین مزیت بیمه‌شدگان در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان را حقوق برای بازنشستگان، کارافتادگان و بهره‌مندی از خدمات بسته‌های اجتماعی دولت عنوان کرد.

 

 

 

 

ارسال نظر