شناسه خبر : 4972

بیش از ۲۷۲ کارگزاری تامین اجتماعی در کشور فعالیت می‌کنند

بیش از  272 کارگزاری تامین اجتماعی در کشور فعالیت می‌کنند

مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، با اشاره به تلاش این سازمان برای ارائه خدمات از راه دور در جهت تحقق دولت الکترونیک گفت: بر همین اساس، در دهه فجر امسال خدمات الکترونیک این سازمان به ۳۰ خدمت رسید.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، امیرعباس تقی پور افزود: سازمان تامین اجتماعی در جهت تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب و حرکت به سمت تحقق اصل 44 قانون اساسی و سیاست عمومی دولت مبنی بر کاش ورود در عرصه تصدی‌گیری و اجرای تبصره یک بند چهار ماده 12 قانونی ساختار نظام جامع رفاه تامین اجتماعی، نسبت به ایجاد کارگزاری‌های رسمی اقدام کرده است.

وی ادامه داد: اکثر خدمات کارگزاری‌ها تخصصی و نیازمند بررسی کارشناسی است و ارائه آنها توسط سایر درگاه‌ها از جمله دفاتر پیشخوان امکانپذیر نیست اما برخی خدمات الکترونیک از جمله صدور برگه پرداخت، ارسال لیست پرداخت حق بیمه و مشاهده سوابق توسط افراد و دفاتری مانند پیشخوان و کافی نت امکاپذیر است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: هم اینک افزون بر 272 کارگزاری تامین اجتماعی در سراسر کشور با انجام 25 فرایند و انجام سالانه افزون بر 40 میلیون تراکنش مشغول ارائه خدمات به بیش از 42 میلیون بیمه شده و مستمری بگیر سازمانی هستند.

تقی پور تصریح کرد: ارائه خدماتی همچون ارسال لیست و برگه پرداخت حق بیمه، فیش حقوقی مستمری بگیران و مشاهده سوابق پرداخت حق بیمه به شکل اینترنتی سبب کاهش تردد مراجعین، افزایش سرعت دریافت خدمات، کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از فساد شده است.

مدیر کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی افزود: هدف از این اقدامات، کاهش بار مراجعه به واحدهای اجرایی و افزایش رضایتمندی مخاطبان است اما این مرحله از ارتقاء خدمات نیز دارای مسائل و مشکلات خاص خود است که از جمله می‌توان به چالش‌هایی مانند تنوع مخاطبان سازمان، زیرساخت‌های ضعیف ارتباطی کشور و سطح دانش سیستمی مخاطبان سازمانی اشاره کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، در زمینه صدور دفاتر درمانی، پروژه حذف دفترچه و ارائه خدمات آنلاین در دستور کار این سازمان قرار داشته و هم اینک برای اخذ خدمات در مراکز درمانی ملکی سازمان نیازی به ارائه دفترچه نیست و در آینده نزدیک دفترچه درمانی سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور حذف خواهد شد.

تقی پور گفت: در بحث فضای فیزیکی کارگزاری‌ها و امکانات رفاهی هم از سال گذشته با تصمیم هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی موضوع استاندارد سازی کارگزاری‌های رسمی در ابعاد فیزیکی و نیروی انسانی و فرآیندها در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است.

 

 


 

ارسال نظر