شناسه خبر : 4927

بسیاری از کشاورزان از طریق صندوق امرار معاش می‌کنند

بسیاری از کشاورزان از طریق صندوق امرار معاش می‌کنند

استان یزد تعداد ۵۶۶۰۰ نفر مشمول بیمه اجتماعی دارد که تا کنون حدود ۲۲ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته اند که شامل ۴۰% افراد مشمول می شوند و در حال حاضر ۲۷۳۵ نفر مستمری بگیر نزد صندوق دارد.

به گزارش چابک آنلاین ، سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد که با حضور حسن ابراهیمی مدیر صندوق استان یزد، میرهادی قره سید رومیانی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی زینی وند معاونت توسعه و منابع انسانی استانداری و سید مجتبی حسینی پور ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد.

مدیر صندوق استان یزد با اشاره به نقش کشاورزان، روستائیان و عشایر در جریان انقلاب و جنگ تحمیلی و بعد از جنگ، خواهان توجه جدی مسئولین و مدیران به وضعیت معیشتی این قشر زحمتکش و شریف شد.

او با بیان اینکه این وضعیت نه زیبنده نظام و نه زیبنده کشاورز و روستایی است گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر روستائیان، کشاورزان و عشایر درآمدشان به صفر رسیده است و با یارانه، کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) و مستمری این صندوق امرار معاش می کنند و دوران سختی را سپری می کنند.

ابراهیمی ضمن اشاره به وضعیت بیمه ای بیان کرد در استان یزد تعداد 56600 نفر مشمول بیمه پردازی نزد این صندوق بوده که تا کنون حدود 22 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته اند که شامل 40% افراد مشمول است و در حال حاضر تعداد 2735 نفر مستمری بگیر نزد این صندوق مستمری بگیر هستند.

او در آخر با توجه به پست سازمانی جناب آقای میرهادی قره سید رومیانی، خواستار حل موضوع انتقال سابقه بیمه شدگان این صندوق به تامین اجتماعی شد و گفت چطور تا چند ماه گذشته مشکلی در انتقال سابقه وجود نداشت و طیف زیادی سوابق خود را انتقال دادند و به یک باره مشکلات عدیده ای برای قشر کشاورز و روستایی به وجود آورده و باعث عدم اعتماد مردم و نارضایتی شده است.

 


 

ارسال نظر