شناسه خبر : 4926

عیدی ۹۳ هزار مستمری بگیر عضو صندوق بیمه اجتماعی پرداخت شد

عیدی 93  هزار مستمری بگیر عضو صندوق بیمه اجتماعی پرداخت شد

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان وعشایر استان قم از آغاز واریز عیدی مستمری بگیران این صندوق در روزهای گذشته خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، علی رحیمی ، افزود: در روزهای گذشته مبلغ چهار میلیون ریال به حساب مستمری بگیرانی که مستمری آنها تا شش ماه اول سال برقرار شده و دو میلیون و پانصدهزار ریال به حساب مستمری بگیرانی که مستمری آنها در شش ماهه دوم سال 1397 برقرارشده واریز گردید.

وی با بیان اینکه 93 هزار مستمری بگیر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان وعشایر در سراسر کشور وجود دارد افزود: 360 میلیارد ریال برای پرداخت عیدی مستمری بگیران این صندوق در سراسر کشور واریز شده است که بر اساس برنامه ریزی، این عیدی در دهه فجر امسال به حساب مستمری بگیران این صندوق واریز شد.

رحیمی افزود: سبد حمایتی به مبلغ دو میلیون ریال توسط دولت در هفته های گذشته به حساب 747 مستمری بگیر این صندوق واریز شد و مابقی بیمه شدگان عادی در روزهای آینده از این سبد بهرمند می گردند.

مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایرقم از کارآفتادگی، مستمری فوتی و حقوق بازنشستگی را از جمله مزایای این صندوق اعلام کرد و گفت: کشاورزان، روستاییان و عشایر با حداقل 18 و حداکثر 50 سال سن می توانند عضو این صندوق شوند.

وی با اشاره به شرایط برخورداری از مزایای این صندوق ادامه داد: افراد دارای 50 سال سن حداقل باید 15 سال سابقه کار و افراد بالای 18 سال سن باید 30 سال حق بیمه پرداخت کنند.

وی با اشاره به تعداد بیمه شدگان زیرپوشش این صندوق گفت: تعداد بیمه شدگان روستایی زیر پوشش این صندوق در دولت یازدهم و دوازدهم از 6 هزار و 200 مورد به 9 هزار و 420 مورد رسید.

رحیمی با بیان اینکه پیش بینی می شود 19 هزار تن جمعیت واجد شرایط عضویت در این صندوق در استان وجود داشته باشد ادامه داد: این آمار نشان می دهد حدود نیمی از بیمه شدگان روستایی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قم عضویت دارند.

وی خاطرنشان کرد: روستاییان با عضویت در این صندوق می توانند آینده معیشت خویش و خانواده را تضمین کنند و به زندگی و کار در روستا امیدوار باشند.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از سال 1384 زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کار خود را آغاز کرده است و در حال حاضر در حوزه های مختلف از جمله پرداخت مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی، فوت و ایجاد سابقه بیمه خدمات ارائه می کند.

متقاضیان جهت کسب اطلاع از خدمات آن می توانند به دفتر این صندوق در قم واقع در میدان ارتش، ابتدای بلوار الغدیر، ابتدای خیابان امام سجاد(ع) مراجعه و یا با شماره تلفن 11-32603810 تماس حاصل فرمایند.

 


 

ارسال نظر