افزایش عوارض، حاشیه سود صنعت بیمه را کاهش می‌دهد

افزایش عوارض، حاشیه سود صنعت بیمه را کاهش می‌دهد

یک کارشناس صنعت بیمه، افزایش مبلغ عوارض پرداختی صنعت بیمه به راهداری، اورژانس و نیروی انتظامی از محل بیمه شخص ثالث در سال ۹۸ را عامل کاهش حاشیه سود شرکت‌های بیمه دانست.

چابک آنلاین _زهرا نامداری ، مجید رافع در گفت‌وگو با چابک آنلاین ، با بالا دانستن مبلغ عوارض پرداختی صنعت بیمه در بودجه 98، اظهار کرد: این عوارض هر سال بوده است و یکی از دلایل مهم زیان‌ده شدن شرکت‌های بیمه در بخش بیمه شخص ثالث است.

او افزود: "از سوی دیگر بحث مربوط به دیه است که نرخ دیه هر سال افزایش پیدا می‌کند اما حق بیمه متناسب با دیه افزایش پیدا نمی‌کند و به همین دلیل شرکت‌های بیمه در بحث بیمه شخص ثالث به سمت زیان می‌روند.

بر اساس لایحه بودجه ارائه شده به مجلس، شرکت‌های بیمه باید سیصد میلیارد تومان از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را طی جدولی که بر اساس فروش بیمه هر یک از شرکت‌ها تعیین و به تصویب شورای عالی بیمه می‌رسد، به صورت هفتگی به درآمد عمومی ردیف ۱۶۰۱۱۱ این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

وجوه واریزی در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، نیروی انتظامی و سازمان اورژانس قرار می‌گیرد تا در ردیف‌های مربوط به این دستگاه‌ها در امور منجر به کاهش تصادفات و مرگ و میر، هزینه شود.

 


 

ارسال نظر