شناسه خبر : 4911

لرستان بیشترین بیمه شده مشمول کمک دولت را داراست

لرستان بیشترین بیمه شده مشمول کمک دولت را داراست

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت : از جامعه تحت پوشش استان لرستان چند شاخص مهم وجود دارد؛ یکی ضریب پوشش بیمه ای است که در اوایل انقلاب تقریبا قریب ۸ درصد بوده است و الان بیش از ۴۰ درصد جامعه تحت پوشش ما هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر ،علی جهانی مدیرکل تامین اجتماعی لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، برشمردن خدمات انقلاب و اطلاع رسانی در این حوزه ضروری است، اظهار داشت: در سال ۵۶ تعداد کل بیمه شده‌های لرستان ۷ هزار نفر بوده است که امروز جامعه تحت پوشش اصلی بیمه به ۲۲۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه با احتساب افراد خانواده بیش از ۸۰۰ هزار نفر در لرستان بیمه شده مستمری بگیر هستند، تصریح کرد: ۴۰ هزار کارگاه صنعتی و صنفی در لرستان داریم که با ما تعامل بیمه‌ای دارند و ماهانه حق بیمه پرداخت می‌کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با تاکید بر اینکه بیش از ۷۰ هزار نفر مستمری بگیر در استان داریم که جامعه تحت پوشش آن‌ها بیش از ۲۸۰ هزار نفر می‌شود و ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان حقوق می‌گیرند، افزود: متوسط هزینه‌های کوتاه مدت و درمانی تامین اجتماعی لرستان ماهانه ۱۴۰ میلیارد است و سالانه بیش از ۱۵۰۰ میلیارد در لرستان هزینه می‌کنیم.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با بیان اینکه در چهلمین سال پیروزی انقلاب ۴۰ نوع خدمت الکترونیک ارائه می‌دهیم و بیش از ۱۰ سامانه الکترونیک داریم، تصریح کرد: مخاطبین ما خدمات خود را امروزه مبتنی بر شاخص‌ها و کدها و مشخصات اطلاعاتی خود می‌گیرند.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با بیان اینکه ۳ هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان داریم، تصریح کرد: از جامعه تحت پوشش استان چند شاخص مهم وجود دارد؛ یکی ضریب پوشش بیمه‌ای است که در اوایل انقلاب تقریبا قریب ۸ درصد بوده است و الان بیش از ۴۰ درصد جامعه تحت پوشش ما هستند.

جهانی با تاکید بر اینکه بیش از ۶۰ درصد این بیمه شدگان اجباری هستند و در کارگاه‌ها کار می‌کنند و شاغل هستند، ادامه داد: ۴۰ درصد بیمه شده‌ها نیز مشمول کمک دولت یا خویش فرما هستند؛ در بین استان‌های کشور لرستان جزو استان هایی است که بیشترین بیمه شده مشمول کمک دولت را دارد.

وی با اشاره به اینکه در بخش قالیبافان، کارگران ساختمانی و رانندگان در استان ۷۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش بیمه است که دولت برای پوشش بیمه‌ای این طیف گسترده حمایت‌های لازم را دارد، اظهار داشت: در مورد بیمه شده‌های کارگری،  قالیباف، راننده و مددجویان تقریبا سهم کارفرما را دولت پرداخت می‌کند؛ به طور متوسط دولت با هدایت سازمان تامین اجتماعی برای هر نفر ۳۰۰ هزار نفر پرداخت می‌کند.

 

 


 

ارسال نظر