شناسه خبر : 4905

۴۷ نوع از خدمات تامین اجتماعی زنجان غیر حضوری ارائه می‌شود

47 نوع از خدمات تامین اجتماعی زنجان غیر حضوری ارائه می‌شود

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: تلاش می کنیم تا پایان امسال ۴۷ نوع خدمت این اداره کل مانند خدمات غرامت دستمزد و کمک ازدواج بصورت غیر حضوری ارائه شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود علیاری افزود: هم اکنون حدود 53 درصد جمعیت این استان تحت پوشش تامین اجتماعی استان قرار دارند و ماهیانه چیزی در حدود 700 میلیارد ریال در قالب تعهدات بلند و کوتاه مدت پرداخت می‌کند.

به گفته این مسئول، شمار مستمری بگیران این اداره کل در سال 1357 حدود 362 نفر بود که اکنون این تعداد به 44 هزار و 301 مستمری بگیر افزایش یافته یعنی 122برابر رشد نشان می دهد.

علیاری اظهار داشت: در سال 57، شمار بیمه شدگان اصلی این اداره کل در این استان 9 هزار و 475 بود که اکنون این رقم تا آذر امسال به 183هزار و 295 نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: جمعیت این استان در مقایسه کشور حدود 2.2 دهم درصد افزوده شده در حالی که شمار بیمه شدگان یکهزار و 891 درصد و به عبارتی دیگر 19 برابر شده است.

این مسئول ادامه داد: شمار افراد تحت پوشش این اداره کل در سال 57، 38 هزار و 848 نفر بود که در زمان حاضر این رقم به 541 هزار و 348نفر رسیده که یکهزار و 360 درصد و به عبارتی دیگر 14 برابر شده است.

وی اضافه کرد: کارگاه‌های فعال تحت پوشش این اداره کل در سال 57، 353 کارگاه وجود داشت که اکنون 14 هزار و 189 کارگاه به فعالیت خود ادامه می‌دهند که چهار هزار و 19 درصد 40 برابر شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان نیز در این نشست خبری ادامه داد: در چهل سالگی انقلاب اقدامات متعددی با وجود مشکلات و هجمه های بیگانگان در بخش های مختلفی انجام گرفته که ارتباط تنگاتنگ رسانه های گروهی این استان برای انعکاس کارهای انجام گرفته امری مهم و ضروری است.

دکتر علی محمدی افزود: سازمان تامین اجتماعی با دارا بودن 50 درصد جمعیت تحت پوشش خود در سطح کشور بزرگترین نهاد در عرصه خدمات رسانی سلامت محسوب می شود.

وی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی بعد انقلاب شکل گرفته که چیزی به عنوان درمان تامین اجتماعی وجود نداشت که پس از جنگ تحمیلی این مهم با توجه به کثرت بیمه شدگان شکل گرفت.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: هم اکنون در سطح این استان هفت مرکز درمانی شامل 2 مرکز بستری به تعداد 210 تخت در شهرهای زنجان و ابهر و پنج مرکز سرپایی نیز در شهرهای ابهر،خرمدره ، زنجان و قیدار خدمات دهی می‌کنند.

وی بیان کرد: خدمات ارائه شده درمان تامین اجتماعی استان به گروههای تحت پوشش بصورت رایگان بوده و با بهترین خدمات و در سطح بالایی را ارائه می‌دهد.

به گفته این مسئول طی سه سال گذشته، سه طرح مهم اولی الکترونیکی شدن نظام ارجاع داخلی شامل مراکز درمانی تامین اجتماعی انجام شد که اجرای آن از هدر رفت منابع درمان جلوگیری کرده است.

محمدی افزود: طرح دیگر این سازمان حذف دفترچه‌های درمانی بود که این مهم سال گذشته در مراکز ملکی اجرا شد که هم اکنون در سراسر کشور این مهم اعمال شده است.

وی اظهار داشت: بر این اساس بیماران تامین اجتماعی در مراکز ملکی دفترچه ارائه نمی کند،بلکه با کد ملی خدمات مورد نیاز را بصورت الکترونیکی دریافت می‌کنند که بسیاری از سوء استفاده را مانع شده است.

 

 

 


 

ارسال نظر