شناسه خبر : 4899

اطلاع رسانی نادرست از نقاط ضعف صندوق بیمه اجتماعی است

اطلاع رسانی نادرست از نقاط ضعف صندوق بیمه اجتماعی است

جلسه مدیر استان با بخشداران و کارگزاران شهرستان بانه در خصوص بررسی وضعیت بیمه‌ای شهرستان و اقدامات صورت گرفته برگزار شد.

به گزارش چابک آنلاین ، جبار احمد پور مدیر صندوق استان کردستان، در جلسه با بخشداران و کارگزاران شهرستان بانه در فرمانداری بانه که با موضوع بررسی وضعیت بیمه‌ای شهرستان و اقدامات صورت گرفته پس از برگزاری اولین جلسه ستاد راهبردی شهرستان برگزار شد، ضمن تشکر از پیگیری‌ها و حمایت‌های فرماندار و بخشداران شهرستان به نقش اثرگذار دهیاران در رشد قابل توجه بیمه شدگان شهرستان اشاره و بر تقدیر از دهیاران پرتلاش شهرستان در پایان سال جاری تاکید کرد.

در ادامه جلسه محمد صبوری بخشدار بخش مرکزی شهرستان بانه، ضمن خوش آمدگویی به مدیر صندوق، بیان کرد: وضعیت بیمه در شهرستان مطلوب بوده اما ممکن است در بعضی از بخش ها نیاز به فعالیت بیشتری باشد.

او افزود در بحث توسعه روستاها و مهاجرت معکوس نیازمند گسترش حداکثری پوشش بیمه‌ای به عنوان یک صنعت در سطح بخش های شهرستان هستیم که در این راستا، دهیاران به عنوان نمایندگان دولت در روستاها و به ویژه کارگزاران بیمه به عنوان نمایندگان صندوق در شهرستان، وظیفه سنگینی  بر دوش دارند.

او افزود: بعد از اولین جلسه ستاد راهبردی صندوق بیمه شهرستان و دستور فرماندار و حضور مدیر صندوق و به تبع آن اقدامات و تلاش های صورت گرفته در چند ماه اخیر، در سطح بخش مرکزی تحول خوبی درتحقق سهمیه تکلیفی صورت گرفته است که باید با همت کارگزاران و دهیاران ادامه یابد.

سپس رحیمی بخشدار ننور، مشکلات موجود در بخش ننور را مشکلات اقتصادی مردم بخش و عدم توانایی در پرداخت حق بیمه دانست و افزود: بازگشائی مبادلات مرزی سیرانبند که چند ماهی است متوقف شده تاثیر بسزایی بر وضعیت اقتصادی مردم منطقه داشته و درخواست مطرح شدن آن در محافل استانی را داریم.

در ادامه آقای محمدی بخشدار بخش نمشیر گفت: وضعیت کنونی علی رغم تحول ایجاد شده پس از دستور فرماندار و اولین جلسه ستاد راهبردی شهرستان، مطلوب ما نیست چرا که ما به بیمه به عنوان مهمترین نعمت برای روستائیان معتقد هستیم.

او همچنین گفت: ناآگاهی مردم نسبت به مزایای صندوق از نقاط ضعف است و باید مرتفع شود. محمدی خواهان حضور ماهانه مدیر یا همکاران صندوق در شهرستان بانه شد.

در ادامه کارگزاران نیز وضعیت موجود و میزان جذب بیمه شده در چند ماه اخیر را تشریح کرده و مشکلات حوزه خود را بیان کردند.

در پایان مقرر شد تلاش ها برای تحقق سهمیه تکلیفی با همکاری بخشداران و صندوق به قوت خود ادامه یابد و در مراسم برگزار شده به مناسبت دهه مبارک فجر، احکام و لوایح مستمری بگیران شهرستان با حضور فرماندار و بخشداران شهرستان اهداء شود.


 

ارسال نظر