شناسه خبر : 4896

بیمه بیکاری در بین کارگران ساختمانی استان قم افزایش یافته است

بیمه بیکاری در بین کارگران ساختمانی استان قم  افزایش یافته است

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم گفت: ۲۱هزار و ۹۶۸ نفر بیمه شده کارگر ساختمانی در استان داریم که از این تعداد ۳۰۷ نفر بازنشسته، ۱۰۵ نفر از کار افتاده و ۱۳۶ نفر فوت شده‌اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم ، داوود علی‌اصغر دادخواه با بیان اینکه قریب 59 درصد جمعیت استان تحت پوشش تأمین اجتماعی است، اظهار داشت: حدود 80 هزار نفر جامعه بازنشستگان کارگری سازمان تأمین اجتماعی در استان قم هستند. این خدمات در 4 شعبه اصلی و دو شعبه اقماری ارائه می‌شود، در 9 ماهه سال قریب به 700 هزار دفترچه درمانی صادر و تمدید اعتبارشده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم به مقایسه خدمات تأمین اجتماعی در سال 97 و 57 ابراز کرد: در سال 57 دو مرکز خدماتی و بیمه‌ای داشتیم و امروز تعداد این مراکز به 18 مرکز رسیده است، همچنین بیمه کارگران ساختمانی در سال 57 وجود نداشته اما در سال 97، 18 هزار و 500 نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی قرارگرفته‌اند. جمعیت استان در سال 57، قریب به 293 هزار نفر بوده و امروز این جمعیت به یک‌میلیون نفر افزایش یافته و جمعیت بازنشستگان 120 برابر شده است.

دادخواه با ارائه آماری از جمعیت بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی در استان قم عنوان کرد: 230 هزار نفر بیمه شده در سطح استان داریم که از این تعداد 124 هزار نفر بیمه شده اجباری و کارگری هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم ادامه داد:21هزار و 968 نفر بیمه شده کارگر ساختمانی در استان داریم که از این تعداد 307 نفربازنشسته، 105نفر از کار افتاده و  136 نفر فوت شده‌اند.

وی با اشاره به رشد بیمه بیکاری در سال جاری در استان تاکید کرد: سه هزار و 50 نفر بیمه بیکاری در 9 ماهه ‌سال جاری دریافت کرده‌اند، 150 میلیارد تومان طلب سازمان تأمین اجتماعی در استان قم از پیمانکاران است.

 


 

ارسال نظر