شناسه خبر : 4895

۶۷ شرکت کم بازده و زیان‌ده صندوق بازنشستگی کشوری واگذار می‌شود

67 شرکت کم بازده و زیان‌ده صندوق بازنشستگی کشوری واگذار می‌شود

نجات امینی تعداد شرکت‌های صندوق بازنشستگی کشوری را ۱۲۵ شرکت دانست و اعلام داشت که ۶۷ شرکت کم بازده و زیان ده صندوق بازنشستگی کشوری واگذار می‌شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از نود اقتصادی ، نجات امینی ، کل ارزش دارایی صندوق متبوع خود و شرکت‌های تابعه را 20 هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت که 80 درصد از دارایی‌های این صندوق از لحاظ ارزشی بورسی هستند.

معاون سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری افزود که 45 درصد از دارایی‌های صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه پتروشیمی بوده و 20 درصد دیگر آن نیز در زمینه نفتکش‌ها و کشتیرانی است و مابقی هم در حوزه‌های دیگر است.

به گفته وی، بیشتر ارزش دارایی‌های صندوق بازنشتگی کشوری در حوزه نفت و انرژی بوده که فقط دارایی‌های پتروشیمی جم به تنهایی حدود 5 هزار میلیارد تومان ارزش دارد.

به گفته وی، واگذاری 67 شرکت زیان‌ده صندوق بازنشستگی کشوری در اولویت بوده زیرا سیاست صندوق، خروج از بنگاهداری است.

معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری، با بیان اینکه شکل‌گیری بنگاه‌های صندوق بازنشستگی کشوری در این سال‌ها بر اساس واگذاری ها و تکلیفی بوده و بر اساس زنجیره ارزش نبوده است، تصریح کرد که یکی از جمله برنامه‌های صندوق، اصلاح زنجیره ارزش، ادغام برخی شرکت ها و یا فروش آنها است.

وی، تعداد شرکت‌های صندوق بازنشستگی کشوری را 125 شرکت دانست و اعلام داشت که 67 شرکت کم بازده و زیان‌ده صندوق بازنشستگی کشوری واگذار می‌شوند.

امینی درباره خروج مدیران بازنشسته از ترکیب هیات مدیره شرکت‌های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری  هم گفت که مدیران بازنشسته استخراج شده و از اعضای هیات مدیره جمع آوری و خارج شده‌اند.

 


 

ارسال نظر