شناسه خبر : 4880

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان :

دو میلیون و ۲۰ هزار خانوار روستایی تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند

دو میلیون و ۲۰ هزار خانوار روستایی تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور از شناسایی بیش از دو میلیون خانوار روستایی بیمه نشده در کشور خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا واعظ مهدوی در جلسه‌ای که امروز با حضور جمعی از روستاییان و عشایر استان در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: باید در چهل سالگی انقلاب نگاهی به دستاوردهای انقلاب داشته باشیم، چراکه این اتفاق خواهد توانست در تقویت دستاوردها و رفع نقاط ضعف اثرگذار باشد.

واعظ مهدوی از راه اندازی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به عنوان یکی از دستاوردهای مهم نظام یاد و اظهارکرد: امیدواریم روزی همه روستاییان و عشایر تحت پوشش این بیمه بروند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور از بیمه به عنوان ستون فقرات نظام حمایت‌های اجتماعی یاد کرد و افزود: ایجاد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از اقدامات خوب صورت گرفته در کشور است که دولت برای قدردانی و ایجاد دلگرمی بین کشاورزان و عشایر تولید کننده پرداخت یک سوم حق بیمه را عهده دار شده است‌.

واعظ مهدوی با اشاره به شناسایی افرادی که تاکنون تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار نگرفته‌اند، افزود: هدف گذاری شده تا تمامی سرپرستان خانوارهای روستایی و عشایری کشور تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

وی ادامه داد: تاکنون دو میلیون و ۲۰ هزار خانوار روستایی شناسایی کرده‌ایم که هنوز تحت پوشش بیمه نیستند.

وی ابراز امیدواری کرد حداکثر تا پایان سال ۹۹ شاهد پوشش کامل روستاییان و عشایر جامعه هدف در کشور باشیم و افزود: در این راستا اطلاع رسانی خانه به خانه جامعه هدف در کنار استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در برنامه است.

وی در ادامه میانگین سن بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور را در حال حاضر ۳۴ سال اعلام کرد و افزود: در تلاشیم تا سرپرستان خانوار ۱۸ تا ۵۰ ساله زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بروند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور ۹۳ هزار مستمری بگیر دارد، گفت: این صندوق هم اکنون بین ۳۶ تا ۳۷ هزار بازنشسته، ۴۰ هزار فوت شده و تعدادی از کار افتاده دارد.

 

 


 

ارسال نظر