شناسه خبر : 4877

دولت سهم بیمه معلمان نیروی آزاد را پرداخت نکرده است

دولت سهم بیمه معلمان نیروی آزاد را پرداخت نکرده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از تخصیص اعتبار مشابه سال گذشته برای صندوق حمایت از مؤسسان غیردولتی توسط دولت گفت: دولت سهم بیمه معلمان نیروی آزاد را تا امروز پرداخت نکرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس ، جبار کوچکی‌نژاد ، با اشاره به عدم پرداخت بیمه معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی توسط دولت تا دی‌ماه سال جاری اظهار کرد: سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان برای فعال شدن صندوق حمایت از مؤسسان غیردولتی اختصاص داده تا بیمه معلمان و شاغلین مدارس غیردولتی از این طریق تأمین شود.

وی با ابراز تأسف از تخصیص اعتبار مشابه سال گذشته برای صندوق حمایت از مؤسسان غیردولتی توسط دولت گفت: متأسفانه امسال هم همان مقدارِ مشخص‌شده در سال گذشته، تخصیص داده‌ شده از این‌رو، تاکنون بیمه معلمان و شاغلین مدارس غیردولتی پرداخت نشده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی را برای صندوق حمایت از مؤسسان غیردولتی جهت حل مشکل بیمه شاغلین مدارس غیردولتی پیشنهاد کرده است بیان کرد: برای رفع مشکل معلمان و شاغلین در مدارس غیردولتی با تلاش مضاعف فعالیت خواهیم کرد تا در سال ۹۸ قانون مصوبه مجلس، جهت پشتیبانی از صندوق حمایت از مؤسسان غیردولتی اجرا شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت برای رفع این مشکل هنوز آورده‌ای نداشته است افزود: مجلس به‌طورجدی موضوع بیمه معلمان نیروی آزاد را پیگیری خواهد کرد تا از طریق صندوق حمایت از مؤسسان غیردولتی باری از مشکلات این قشر فرهیخته کاسته شود.

کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه برای مطلوب شدن شرایط شاغلین مدارس غیردولتی در حال تلاش هستند تا در سال آتی، بحث بیمه این معلمان حل شود گفت: در خصوص بیمه این معلمان قانون وجود دارد، لذا نیروهای آزاد شاغل در مدارس غیردولتی بر اساس قانون، باید مانند نیروهای عادی و قراردادی بیمه شوند.

وی با بیان اینکه هنوز برای استخدام و مشخص کردن ضریب آزمون معلمان و شاغلین مدارس غیردولتی در مجلس فعالیت خاصی صورت نگرفته است بیان کرد: تاکنون مجلس همه تلاش‌های خود را برای سامان بخشیدن به وضعیت خرید خدمات آموزشی، معلمین پیش‌دبستانی و آموزشیاران صرف کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحقق ضریب آزمون آموزش‌و پرورش، برای معلمان نیروی آزاد نیازمند تلاش مضاعف است افزود: مجلس موضوع معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی را به‌صورت جدی پیگیری و برای شرایط مطلوب این عزیزان تلاش می‌کند.

 


 

ارسال نظر