شناسه خبر : 4873

بیمه اجتماعی روستائیان نمی گذارد پیری با فقر توام شود

بیمه اجتماعی روستائیان نمی گذارد پیری با فقر توام شود

نشست مشورتی روسای ادارات، دهیاران و روسای شورای اسلامی بخش دستگردان طبس با صندوق بیمه اجتماعی روستائیان با حضور بخشدار و عشایر استان در محل بخشداری برگزار شد.

به گزارش چابک آنلاین ، رفیعی مدیر کارگزاری 80001 شهرستان طبس ضمن خیر مقدم به فرج زاده مدیر استان خراسان جنوبی و سایر مدعوین جلسه در ابتدا آماری از کل بیمه شده‌های کارگزاری اعم از بازشسته پیش از موعد، مستمری فوتی و از کارافتادگی ارائه کرد.

ابوالفضل فرج زاده، مدیر صندوق استان خراسان جنوبی سپس به تشریح فواید بیمه پرداخت و از چگونگی عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت و افزود: در روستاها نباید پیری با فقر توام بشود.

او از شوراها و دهیاران خواست با بهره مندی از فرصت حمایت های بیمه اجتماعی در راستای اطلاع رسانی و بسترسازی برای ثبت نام افراد منطقه در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر نهایت تلاش خود را انجام دهند.

ابوالفضل فرج زاده مدیر صندوق استان خراسان جنوبی گفت: بر اساس اصل 29 قانون اساسی برخورداری از تامین اجتماعی از نظر بازنشستگی، پیری، ازکارافتادگی، بی سرپرستی و غیره حقی است همگانی و دولت موظف است از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم خدمات و حمایت های فوق را برای تمامی افراد کشور تامین کند.

مدیر صندوق استان افزود: بسته حمایتی 200 هزارتومانی در پایان دی ماه به حساب کلیه مستمری گیران و بازنشستگان صندوق واریز شده و قرار است بسته حمایتی مرحله دوم برای تمامی بیمه شدگان صندوق که واریز مستمر دارند واریز گردد.

در ادامه جلسه یزدانیان، معاون آموزش و پرورش پیشنهاد انعقاد تفاهمنامه‌ای بین صندوق و آموزش و پرورش را داد که مبنی بر آن آموزش و پرورش با ورود به حوزه جذب برای بیمه شدن در صندوق بیمه روستایی، به هر تعداد جذب در سال اول کارمزد آن برای آموزش و پرورش واریز شود که این این پیشنهاد با استقبال قرار گرفت.

علی شیردل بخشدار دستگردان نیز ضمن تشکر از ابوالفضل فرج زاده، بیمه اجتماعی روستائیان را مایه افتخار بیمه‌شدگان دانست که باعث حفظ کرامت انسانی می شود و ضمن تاکید به شوراها و دهیاران از انها خواست از هیچ کمکی برای شناسایی و جذب افراد فاقد بیمه برای صندوق دریغ نکنند.

 


 

ارسال نظر