شناسه خبر : 4854

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد :

سقف تعیین شده از سوی بیمه سلامت یکی از چالش‌های حوزه درمان است

سقف تعیین شده از سوی بیمه سلامت یکی از چالش‌های حوزه درمان است

محمد رضا دارابی در جمع خبرنگاران در محل دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد:حجم پذیرش بیماران در مراکز درمانی این دانشگاه امسال نسبت به پارسال ۳۰ درصد بیشتر شده و هم اینک سقف تعیین شده از سوی بیمه خدمات سلامت یکی از چالش‌های مهم حوزه سلامت به شمار می رود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر ، محمد رضا دارابی افزود: بر اساس تعیین سقف بیمه سلامت، میزان پذیرش بیماران و درآمدهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال جاری باید ۱۰ درصد نسبت به پارسال کاهش یابد که امکانپذیر نیست و آسیب بیماران را بدنبال دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال جاری تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال بیشتر از سقف تعیین شده خدمات ارائه داده و هنگامی که بیمار مراجعه می‌کند ما ناگزیر به پذیرش هستیم. از سوی دیگر این اقدام باعث می‌شود بیمارانی که نیاز به ماندگاری و خدمات درمانی طولانی مدت دارند از سایر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در خراسان رضوی به مشهد اعزام شوند که چاره ای جز پذیرش آنها نیست.

وی  گفت: پذیرش بیماران در مشهد با سایر مناطق کشور قابل مقایسه نیست زیرا سالانه ۳۰ میلیون زائر و مسافر به این شهر سفر می‌کنند که نیاز به درمان و دارو دارند. همچنین پارسال تنها ۳۰۰ میلیارد ریال از سوی مددکاری بیمارستان‌های مشهد برای بیماران نیازمند تخفیف داده شده است.

دارابی تاکید کرد: سقف تعیین شده خدمات از سوی بیمه‌ها مورد قبول دانشگاه نیست زیرا امکان اجرای آن وجود ندارد.


 

ارسال نظر