شناسه خبر : 4849

روستائیان و کشاورزان ساکن شهرها نیز امکان عضویت در صندوق بیمه اجتماعی را دارند

روستائیان و کشاورزان ساکن شهرها نیز امکان عضویت در صندوق بیمه اجتماعی را دارند

بنا بر گفته مدیر صندوق استان کرمانشاه با کمک استانداری کرمانشاه ۳۱ شعبه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در ۳۱ بخش از استان مستقر است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به یکی از این ۳۱ بخش برای ثبت نام اقدام کنند.

به گزارش چابک آنلاین ،سجاد طاهری، مدیر صندوق استان کرمانشاه به سؤالات مخاطبان در خصوص بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر پاسخ داد.

سجاد طاهری در پاسخ به یکی از سؤالات که مربوط به انتقال سوابق بیمه‌ای بود گفت: کسی که مثلاً ده سال سابقه بیمه تأمین اجتماعی داشته و اکنون هم مثلاً با 10 سال سابقه، در بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر عضو است، طبق قانون می‌تواند با انتقال آن ده سال بیمه خود از تأمین اجتماعی به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در مجموع از مزایای 20 سال سابقه کار بهره ببرد.

یکی دیگر از پرسش‌ها به نحوه ثبت نام در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان بود که سجاد طاهری درگاه‌های اینترنتی و سایت صندوق را یکی از روش‌های موجود برای ثبت نام عنوان کرد و با اشاره با کارگزاران در هر بخش گفت: با کمک استانداری ما توانسته‌ایم 31 شعبه صندوق را در 31 بخش از استان مستقر کنیم از این رو متقاضیان می‌توانند با مراجعه به یکی از این 31 بخش برای ثبت نام اقدام کنند.

او همچنین افزود: اگر مراجعه کنندگان به شعبات صندوق در استان با مشکل یا کوتاهی برخوردند می‌توانند با شماره‌های سازمان در استان تماس حاصل کنند تا کارشناسان ما پاسخگوی آنها باشند.

در ادامه این پرسش و پاسخ، مدیر صندوق استان کرمانشاه در پاسخ به سؤالی در رابطه با روستائیانی که به شهرها مهاجرت کرده‌اند توضیح داد: طبق مصوبه مجلس جامعه هدف ما خدمات رساندن به کشاورزان، روستائیان و عشایر ساکن در شهرهای زیر و بالای 20 هزار نفر است یعنی تمامی افرادی که امروز در شهرستان کرمانشاه مشغول کشاورزی هستند می‌توانند با تأییدیه مراکز خدمات جهاد کشاورزی نسبت به ثبت نام و عضویت خود در صندوق اقدام کنند.

او همچنین با اشاره به تفاهم نامه‌ای که با سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین اداره کل صنایع دستی استان منعقد شده است گفت: کلیه قالی‌بافان، فرش‌بافان و کلیه مشاغل مرتبط با قالی و فرش‌بافی و همچنین شاغلین فعال در عرصه‌های هنر صنایع دستی در استان که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند می‌توانند با ارائه معرفی‌نامه از سوی سازمان‌های مرتبط، خود را بیمه کنند.

سجاد طاهری در ادامه در پاسخ فردی که درباره بیمه از کار افتادگی پدر خود با شش سال سابقه بیمه پرسیده بود گفت: ما دو نوع از کارافتادگی داریم، یک نوع آن فردی است که در حین انجام کار و بر اثر حادثه آسیب می‌بیند و دیگر توان ادامه کار را ندارد، این فرد حتی اگر یک روز هم در صندوق ما بیمه شده باشد، شامل دریافت بیمه از کار افتادگی می‌شود. اما اگر از کار افتادگی غیرناشی از کار باشد فقط با یک سال سابقه می‌تواند از مزایای بیمه بهره‌مند شود.

مدیر صندوق استان کرمانشاه در پاسخ به افرادی که باوجود وقفه خواستار بازگشت به صندوق و ادامه عضویت خود بودند، به مصوبه جدید اشاره کرد و گفت: کسانی که در بیمه خود دچار وقفه هستند می‌توانند با پرداخت سهم بیمه خود در آن مدت، به عضویت خود در صندوق ادامه دهند.

 

 

 

 


 

ارسال نظر