شناسه خبر : 4847

۵۴ درصد از جمعیت استان هرمزگان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

54 درصد از جمعیت استان هرمزگان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان با بیان اینکه ارائه خدمات الکترونیکی توانسته ۴۷۰ هزار بار مراجعه را کاهش دهد، گفت: ۵۴ درصد از مردم هرمزگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس ، سیدفاضل حیدری‌ بلوکی داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در حوزه بیمه‌ تامین اجتماعی تنها یک واحد و دو نمایندگی در استان هرمزگان فعالیت داشتند.

وی با بیان اینکه هم‌کنون و در 40 سالگی انقلاب 40 واحد بیمه‌ تامین اجتماعی در هرمزگان به ارائه خدمات مشغول هستند، افزود: در حوزه درمانی امروزه 9 واحد شامل یک بیمارستان بزرگ و هشت درمانگاه عمومی و تخصصی فعالیت دارند، در حالی که این رقم پیش از انقلاب صفر بود.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان تصریح کرد: پیش از انقلاب 62 هزار نفر و در چهلمین بهار انقلاب با رشدی 15 برابری، افزون بر 883 هزار نفر بیمه شده اصلی و تحت تکفل از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

حیدری‌ بلوکی ادامه داد: یک‌هزار و 273 نفر مستمری‌بگیر پیش از انقلاب، امروز با 45 برابر افزایش به 45 هزار و 923 نفر رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه افراد تحت پوشش بیمه‌ای و خدمات تامین اجتماعی هرمزگان با رشد چهار درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در 9 ماهه نخست به 325 هزار نفر رسیده‌اند، گفت: مستمری‌بگیران اصلی تامین اجتماعی نیز 9 درصد افزایش داشته و 54 درصد از جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان تعداد کارگاه‌های تحت پوشش این سازمان در هرمزگان را 51 هزار واحد اعلام و خاطرنشان کرد: خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی با اولویت مراجعه غیرحضوری توانسته است 470 هزار بار مراجعه را کاهش دهد.

 

 

ارسال نظر