شناسه خبر : 4815

بیمه نابرابری شهر و روستا را کاهش می‌دهد

بیمه نابرابری شهر و روستا را کاهش می‌دهد

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، همان شور و شعف را در بین مردم را می‌بینیم و ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی به معنای پختگی انقلاب هست و در این سالها دستاوردهای ارزنده ای در انقلاب حاصل شده است.

به گزارش چابک آنلاین ، محمدرضا واعظ‌ مهدوی، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی را قانون اساسی عنوان کرد و افزود: قانون اساسی میثاق میان دولت و ملت است و مشخص می‌کند چه وظایف و تکالیفی بر عهده دولت است.

او با اشاره به حضور پرشور مردم در همه صحنه‌های انقلاب گفت: وعده‌ها و تعهدات دولت نیز در بخش‌هایی به خوبی پیگیری شده و تحقق پیدا کرده و از جمله این بخش‌ها حوزه خدمات اجتماعی است.

واعظ‌مهدوی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را ایجاد و تاسیس صندوق بیمه روستایی و عشایری عنوان کرد و گفت: امروز تمام روستائیان کشور می‌توانند تحت پوشش بیمه اجتماعی و درمانی قرار بگیرند و این دستاورد بزرگی است چرا که به کاهش نابرابری شهر و روستا می‌انجاند.

او بیمه بازنشستگی را مهم توصیف کرد و بیان داشت: بیمه بازنشستگی مخصوص اشتغال‌های مدرن است و یک ضلع آن کارفرما است. اما دولت جمهوری اسلامی، با این منطق که خیال روستائیان و عشایر باید از آینده آسوده باشد، خود جای کارفرما نشسته و سهم دو سومی حق بیمه را تقبل کرده است.

 معاون وزیر رفاه گفت: امروز با پرداخت 20 هزار تومان در ماه، تمام روستائیان و کشاورزان بین 18 تا 50 سال می‌توانند بیمه شوند و با 65 سال سن و 15 سال پرداخت، بازنشسته شوند و حقوق دریافت کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با اشاره به تخصیص بسته کمک معیشتی دولت به بازنشستگان روستایی، گفت: در تلاشیم که همه بیمه‌پردازان فعال صندوق بسته حمایتی دریافت کنند.

واعظ‌مهدوی با دعوت از کشاورزان و روستائیان بابلسر برای پیوستن به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: طبق آموزه‌های دینی و اخلاقی، شکر نعمت به فزونی نعمت می‌انجامد و عضویت در صندوق و بهره‌مندی از خدمات آن، نوعی شکرگزاری است و ما امیدواریم در مدتی کوتاه، همه کشاورزان و روستائیان و عشایر کشور از خدمات بیمه اجتماعی بهره‌مند شوند.

 

 


 

ارسال نظر