شناسه خبر : 4814

۲۲۰۰ میلیارد تومان حق بیمه به رانندگان حمل و نقل عمومی اختصاص یافت

۲۲۰۰ میلیارد تومان حق بیمه به رانندگان حمل و نقل عمومی اختصاص یافت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کردند که ۲۲۰۰ میلیارد تومان به عنوان حق بیمه سهم دولت کلیه رانندگان حمل و نقل عمومی اختصاص یابد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح یک فوریتی اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۷ در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) و جهت تامین شورای نگهبان در مصوبه‌ای بانک مرکزی را موظف کردند حداقل ۵۰ درصد سود سهام و مالیات علی‌الحساب پیش‌بینی شده در پیوست شماره ۳ این قانون را تا ۱۵ بهمن‌ماه سال جاری پرداخت کند و براساس عملکرد مطابق مفاد ماده چهار قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۲ تسویه کند. این بند که با ۱۵۹ رای موافق، ۳۵ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر به تصویب رسید، بانک مرکزی را مشمول واریز مالیات علی‌الحساب و سود سهام بودجه مصوب به صورت یک دوازدهم در ماه می‌کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین با ۱۹۴ رای موافق و ۱۰ رای مخالف از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر بندی را به تصویب رساندند که براساس آن به سازمان برنامه و بودجه کشور اجازه داده می‌شود از محل منابع جدول تبصره ۱۴ نسبت به تامین و پرداخت حق بیمه سهم دولت کلیه رانندگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری تا مبلغ ۲۲۰۰ میلیارد تومان اقدام کند.

در ادامه نمایندگان با ۱۶۷ رای موافق، ۲۰ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر بند دیگری را به تصویب رساندند که براساس آن در راستای حکم ماده ۲۳ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور کلیه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری دولتی و خصوصی مکلفند براساس قراردادهای منعقده از تاریخ یکم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۴ کلیه تسهیلات پرداختی موضوع حکم فوق را در صورت پرداخت اصل و سود جریمه‌ها و وجه التزام تاخیر تادیه دین را بخشوده و از تاریخ سررسید بدهی تا تاریخ تسویه سود به صورت ساده محاسبه می‌شود و بدون انتساب جریمه شش درصد تسویه می‌شود.

این حکم مربوط به بنگاه‌های تولیدی است که به دلیل شرایط کشور دچار مشکل و دارای بدهی سررسید گذشته شده است و تاکنون برای تسهیلات اخذ شده معوق از تسهیلات استمهال و یا امهال استفاده نکرده‌اند.

 


 

ارسال نظر