شناسه خبر : 4805

بیمه سلامت ماهانه بیش از ۱۴ میلیارد تومان هزینه بهداشت پرداخت می‌کند

بیمه سلامت ماهانه بیش از ۱۴ میلیارد تومان هزینه بهداشت پرداخت می‌کند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه وضعیت پرداخت‌های بیمه سلامت به مراکز درمانی در استان کرمان به‌روز است گفت: بیمه سلامت ماهانه بیش از ۱۴ میلیارد تومان هزینه بهداشت و درمان مردم در روستاها را پرداخت می‌کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم ، محمد جعفری اظهار داشت: حدود یک میلیون و 400 هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت و دارای دفترچه بیمه رایگان هستند که از این تعداد حدود یک میلیون و 200 هزار نفر بیمه‌ شده روستایی و حدود 200 هزار نفر بیمه شده شهری هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه بیمه سلامت ماهانه بیش از 14 میلیارد تومان هزینه بهداشت و درمان مردم در روستاها را پرداخت می‌کند تا مردم دغدغه درمان نداشته باشند گفت: با هزار و 400 مرکز درمانی در استان از دولتی و خصوصی طرف قرارداد هستیم.

وی با بیان اینکه در حد 10 تا 12 موسسه و یا پزشک است که با آنها قرارداد نداریم و با تمام مراکز درمانی در استان و پزشکان قرارداد بسته‌ایم افزود: بالغ بر 50 میلیارد تومان گردش مالی بیمه سلامت در استان کرمان است.

جعفری با اشاره به اینکه سال 97 یکی از بهترین سال‌ها در پرداخت مطالبات مراکز درمانی استان کرمان بوده است خاطر‌نشان کرد: امسال ماهانه پول مراکز درمانی پرداخت شده و حتی بدهی سال‌های قبل نیز پرداخت شده است و سال مالی را به‌روز به پایان می‌رسانیم که هیچ وقت چنین موقعیتی از نظر پرداخت‌ها نداشتیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه وضعیت پرداخت‌های بیمه سلامت در استان کرمان به‌روز است و مراکز درمانی طرف قرارداد دغدغه پول ندارند گفت: پرداخت هزینه‌های بیمه سلامت استان کرمان به پزشکان خانواده نیز به‌روز است و در حال حاضر ماهیانه حقوق پزشکان خانواده پرداخت می‌شود.

 

 

 

ارسال نظر