شناسه خبر : 4803

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر :

دولت و مدیران صندوق، نگران آینده افراد بدون بیمه هستند

دولت و مدیران صندوق، نگران آینده افراد بدون بیمه هستند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت : شناسایی و استخراج جمعیت بیمه نشده کشور در دستور کار قرار گرفته است و به زودی کدملی و کدپستی دقیق تمام افراد بدون بیمه در اختیار صندوق و کارگزاران قرار می‌گیرد تا با رفع موانع موجود، نسبت به پوشش بیمه‌ای این قشر اقدام شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا واعظ مهدوی نگرانی از آینده افراد بدون بیمه را دغدغه دولت و مدیران صندوق دانست و تأکید کرد: در همین راستا شناسایی و استخراج جمعیت بیمه نشده کشور در دستور کار قرار گرفته است و به زودی کدملی و کدپستی دقیق تمام افراد بدون بیمه در اختیار صندوق و کارگزاران قرار می‌گیرد تا نسبت به پوشش بیمه‌ای این قشر اقدام شود.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه‌های مختلف اجتماعی، جایگاه ویژه‌ای در قانون اساسی کشورمان دارد، افزود: براساس اصل ۲۹ قانون اساسی، بیمه یک حق همگانی است و همه شهروندان باید از آن برخوردار شوند.

واعظ مهدوی، یکی از مشخصه‌های مهم بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را حمایت همه جانبه دولت از آن دانست و خاطرنشان ساخت: با توجه به نبود کارفرمای مشخص در فعالیت‌های کشاورزی و روستایی، دولت در این صندوق نقش کارفرما را ایفا کرده و دو سوم حق بیمه اعضای صندوق را عهده دار شده است.

وی با بیان اینکه دولت و مدیران صندوق، نگران آینده افراد بدون بیمه هستند، گفت: در همین راستا شناسایی و استخراج جمعیت بیمه نشده کشور در دستور کار قرار گرفته است و به زودی کدملی و کدپستی دقیق تمام افراد بدون بیمه در اختیار صندوق و کارگزاران قرار می‌گیرد تا با رفع موانع موجود، نسبت به پوشش بیمه‌ای این قشر اقدام شود.

 

 


 

ارسال نظر