شناسه خبر : 4791

صندوق بیمه کشاورزی بیش از ۸ هزار میلیارد ریال­­ به کشاورزان غرامت پرداخت کرد

صندوق بیمه کشاورزی بیش از ۸ هزار میلیارد ریال­­ به کشاورزان غرامت پرداخت کرد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی­ بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی از وزارت کشور ۱۰۴ هزار و ۸۱۱ میلیارد ریال­ ­­اعتبار از محل مواد ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور درخواست کرده که هیئت ­وزیران تاکنون اعتباری بالغ بر ۶۹ هزار و ۱۷۰ میلیارد ­ریال را مصوب کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا وسیما ، سید محمد موسوی با بیان این که مخاطرات طبیعی در ۹ ماهه سال جاری حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی وارد کرده است، اظهار داشت: ۴۴ درصد این خسارات مربوط به خشکسالی، ۴۳ درصد سرمازدگی، یخبندان و برف و مابقی مربوط به سایر مخاطرات است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی­ تصریح کرد: میزان خسارت انواع مخاطرات در مقایسه با زمان مشابه سال قبل، حدود­ ۲ برابر افزایش داشته است و بیشترین افزایش در زمینه خشکسالی با حدود ۵ برابر و سرمازدگی یخبندان و برف حدود ۹ برابر است.

موسوی خسارت ناشی از سیل (تگرگ) و آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع را به ترتیب حدود ۴۱ و ۹۳ درصد عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در سال زراعی گذشته منتهی به مهر ۱۳۹۷، صندوق بیمه کشاورزی بالغ بر ۸ هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال­­ به کشاورزان خسارت دیده، غرامت پرداخت کرد.

 

 


 

ارسال نظر