شناسه خبر : 4777

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر :

بسته بعدی معیشتی، به تمام بیمه‌پردازان فعال تخصیص می‌یابد

بسته بعدی معیشتی، به تمام بیمه‌پردازان فعال تخصیص می‌یابد

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور خبر از تلاش برای تخصیص بسته معیشتی به تمام ۵۸۰ هزار بیمه شده فعال صندوق داد.

به گزارش چابک آنلاین ، محمدرضا واعظ‌مهدوی (مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر) در جلسه ستاد توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در روستای گل‌تپه مراغه با اعلام خبر فوق، گفت: تخصیص بسته حمایتی، یکی از اقدامات دولت برای کاهش مشکلات شهروندان و اقشار کم‌درآمد است که برای اولین بار  ۱۰۰ هزار نفر از مستمری‌بگیران صندوق بیمه روستاییان کشاورزان و عشایر هفته گذشته دریافت کردند.

او با بیان اینکه براساس تصمیم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تخصیص بسته‌های حمایتی، اولویت با روستاییان، عشایر و کشاورزان است، شرح داد: در مرحله بعدی تلاش می‌شود همه ۵۸۰ هزار بیمه شده فعال صندوق که تاکنون بسته معیشتی دریافت نکرده‌اند، مشمول طرح شوند.

او با بیان اینکه مسائل اجتماعی جایگاه ویژه‌ای در قانون اساسی کشورمان دارند، افزود: براساس اصل ۲۹ قانون اساسی، بیمه یک حق همگانی است و همه شهروندان باید از آن برخوردار شوند.

واعظ‌مهدوی یکی از مشخصه‌های مهم بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را حمایت همه جانبه دولت از آن دانست و خاطرنشان ساخت: با توجه به نبود کارفرمای مسشخص در فعالیت‌های کشاورزی و روستایی، دولت در این صندوق نقش کارفرما را ایفا کرده و دو سوم حق بیمه اعضای صندوق را عهده دار شده است.

او با بیان اینکه دولت و مدیران صندوق نگران آینده افراد بدون بیمه هستند، گفت: در همین راستا شناسایی و استخراج جمعیت بیمه نشده کشور در دستور کار قرار گرفته است و بزودی کدملی و کدپستی دقیق تمام افراد بدون بیمه در اختیار صندوق و کارگزاران قرار می‌گیرد تا با رفع موانع موجود، نسبت به پوشش بیمه این قشر اقدام شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در خاتمه با اشاره به تنظیم جداول حقوق صندوق تا سال ۱۴۲۰ تصریح کرد: در گام بعدی کارشناسان صندوق به دنبال تنظیم جداول حقوق تا سال ۱۴۷۰ هستند تا مشکلی در عمل به تعهدات صندوق در درازمدت بوجود نیاید.

 

 


 

ارسال نظر