شناسه خبر : 4776

۵۳ درصد از جمعیت آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند

53 درصد از جمعیت آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۶۷۷ هزار نفر بیمه شده داریم که با خانواده بیمه شدگان، ۲ میلیون نفر از مردم آذربایجان شرقی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند، خاطر نشان کرد: این آمار، ۵۳ درصد از جمعیت آذربایجان شرقی است که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم ، جعفر سمساری ، با اشاره به اینکه تامین اجتماعی به بودجه عمومی دولت متکی نیست اظهار داشت: بودجه سازمان تامین اجتماعی از محل پرداخت حق بیمه تامین می‌شود که صیانت از دارایی‌های مردم وظیفه اصلی مدیران ماست. 

وی با بیان اینکه تا پایان آذر برای تعهدات بلند مدت مستمری بازنشستگان و از کار افتادگان و... 1850 میلیارد تومان پرداخت شده است افزود: 30 میلیارد تومان هم از تعهدات کوتاه مدت برای بیمه شدگان و مستمری بگیران پرداخت شده است. 

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی از پرداخت بیمه بیکاری به 12700 نفر از بیکار شدگان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در مجموع 173 میلیارد تومان در 9 ماهه امسال به این افراد پرداخت شده است.

سمساری با اشاره به اینکه 80 درصد خدمات ما به صورت الکترونیک ارائه می‌شود، اظهار کرد: 30 خدمات الکترونیک جدید هم در دهه فجر برای تسهیل ارتباط بیمه شده، کارفرما و مستمری بگیر راه اندازی می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی در پاسخ به سوالی مبنی بر رقم طلب تامین اجتماعی در استان، ابراز کرد: 850 میلیارد از کارگاه‌های مشمول بیمه تامین اجتماعی طلب داریم که شرکت اتوبوس رانی بزرگترین بدهکار با 50 میلیون تومان حق بیمه است.

 


 

  • رحمان سلطانی

    من کارگر ساختمان فصلی هستم در آمد نداریم یا کار بهم بدن یا رسیدگی کنند

ارسال نظر