شناسه خبر : 4773

مشکلات بیمه خبرنگاران چالش‌های خانه مطبوعات اردبیل است

مشکلات بیمه خبرنگاران چالش‌های خانه مطبوعات اردبیل است

‌مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مشکل بیمه هنرمندان حل شده و صندوق در حال حاضر مشغول عضوگیری جدید است اما هنوز دغدغه بیمه خبرنگاران را داریم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم ، نشست رؤسای انجمن‌های فرهنگی و هنری استان اردبیل با مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل اداره کل ارشاد اردبیل با بیان مشکلات و دغدغه‌های صنفی و عمومی انجمن‌ها و تبادل نظر برای برطرف کردن موانع برگزار شد.

در این نشست سه ساعته کم و کیف فعالیت انجمن‌های نمایش، موسیقی، تجسمی، مد و لباس، کانون‌های تبلیغاتی، سینمای جوان و خانه مطبوعات مورد واکاوی تخصصی قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اهمیت فعالیت انجمن‌های هنری برای پویایی و ایجاد نشاط در بین هنرمندان گفت: ما اعضای انجمن‌های هنری را مامورین بخش خصوصی در دولت می‌دانیم و مدیون تلاش‌های این تشکل‌ها برای رشد و شکوفایی فرهنگ و هنر این مرز و بوم هستیم.

اسحاقی با اشاره به اینکه انجمن‌های هنری بصورت مستقل فعالیت می‌کنند تصریح کرد: ارشاد فقط بسترساز و تسهیل‌گر فعالیت و اجرای برنامه‌های انجمن‌های خود است.

مدیرعامل خانه مطبوعات اردبیل ضمن تشکر از مدیرکل استان اردبیل برای حل مشکل محل خانه مطبوعات اظهار کرد: مشکلات صنفی روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه با روند صعودی قیمت کاغذ و چاپ، هر روز بغرنج‌تر می‌شود که نیازمند توجه ویژه وزارت ارشاد به این قشر است و باید به داد مطبوعات رسید.

علی نورعلی‌پور با اشاره عدم رسیدگی دقیق به نحوه ارجاع آگهی و تخلفاتی که در حال رخدادن است تصریح کرد: روند صدور مجوز به نشریات باید بازبینی و نحوه فعالیت نشریات فعلی نیز بررسی و احصا شود، چراکه حضور مجموعه‌های غیر فعال و متخلف در جامعه مطبوعاتی سبب ایجاد خلیل در روند فعالیت مجموعه‌های فعال است.

وی مشکلات بیمه خبرنگاران را یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های اساسی خود اعلام کرد و گفت: احقاق حق خبرنگاران و اصحاب رسانه وظیفه و هدف اصلی ما می‌باشد که امیدوارم هرچه سریع‌تر شاهد تامین اجتماعی اصحاب قلم و رسانه باشیم.

 

 

 


 

ارسال نظر