شناسه خبر : 4756

کارفرمایان بزرگترین شریک اجتماعی سازمان تامین اجتماعی هستند

کارفرمایان بزرگترین شریک اجتماعی سازمان تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه کارفرمایان بزرگترین شریک اجتماعی سازمان تامین اجتماعی هستند که زمینه اشتغال را در جامعه ایجاد می‌کنند گفت: سازمان تامین اجتماعی بدون اتکا به منابع دولتی؛ هزینه‌های خود را تامین می‌کند.

به گزارش چابک آنلاین ، رضا معینی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان‌های تامین اجتماعی در این مراسم، صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی را کارفرمایان و کارگران عنوان کرد و افزود: نقش آفرینی تامین اجتماعی در گرو توانمندی این سازمان است و این توانمندی با مشارکت سه ضلع اصلی کارفرمایان، کارگران و دولت شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی باید تعامل و ارتباط خود را با این سه ضلع اصلی به شکل مستمر و پویا داشته باشد، گفت: این سازمان حلقه واسطه بین کارفرمایان، بازنشستگان و کارآفرینان است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان های تامین اجتماعی بیان داشت: اقدامات ارزشمندی برای هیات ها تجدیدنظر و تشخیص مطالبات انجام شده و دیدگاه ها تغییر کرده است.

معینی با بیان اینکه سه جانبه گرایی با نماینده کارفرمایان، کارگران و تامین اجتماعی وجود دارد گفت: برای اولین بار هیات‌های تجدیدنظر و تشخیص مطالبات تامین اجتماعی ارزیابی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه افراد در هیات‌ها باید نگاه حرفه‌ای داشته باشند یادآور شد: رسیدگی هیات‌ها از ٦ماه به یک ماه رسیده است.

معینی با اشاره به اینکه عناوین مشاغل سخت و زیان آور یکی دیگر از مشکلات کارفرمایان بود که این مهم در حال انجام است، گفت: کارفرمایان را جدا از تامین اجتماعی نمی دانیم بلکه با هم یک زنجیره هستیم.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان‌های تامین اجتماعی همچنین گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون برگزاری دوره آموزشی برای بیش از چهار هزار نفر کارفرما، ٣٠ مشاوره کارگاهی، نشست های مختلف با کارفرمایان، انجمن های صنفی انجام شده است.

علی حسینی محمدآبادی مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمان در هفتمین جشنواره ملی انتخاب چهره های برتر حوزه کارآفرینی سال ٩٧ ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از وجود سه هزار و ٧٠٠ کارگاه تولیدی در سال ٥٧ خبر داد و افزود: در حال حاضر این رقم به ٤٤ هزار کارگاه با ٣١٥ هزار بیمه‌شده اصلی رسیده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان یادآورشد: بیش از ١٠٠ هزار خانوار مستمربگیر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در استان کرمان قرار دارند که ماهانه بیش از ١٦٠ میلیارد تومان به این افراد پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه کارفرمایان بزرگترین شریک اجتماعی سازمان تامین اجتماعی هستند که زمینه اشتغال را در جامعه ایجاد می‌کنند گفت: سازمان تامین اجتماعی بدون اتکا به منابع دولتی؛ هزینه‌های خود را تامین می‌کند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان بیان داشت: اکثر کارفرمایان در استان کرمان نسبت به ارسال و پرداخت لیست حق‌بیمه کارگاه به صورت غیر حضوری و بموقع اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ٩٥ درصد از کارفرمایان بصورت غیرحضوری لیست خود را به سازمان تامین اجتماعی ارسال می‌کنند افزود: در راستای خدمات غیرحضوری ٧٠ درصد ابلاغ‌های کارفرمایان به صورت الکترونیکی ارسال می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: با وجود ٢٦ شعبه اصلی، ١٦ شعبه اقماری و ١١ کارگزاری تامین اجتماعی در استان کرمان تعامل خوبی بین کارکنان تامین اجتماعی و کارفرمایان برقرار شده است.

 

 

 


 

ارسال نظر