شناسه خبر : 4755

۱.۸ میلیون نفر از روستاییان و کشاورزان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قراردارند

1.8 میلیون نفر از روستاییان و کشاورزان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قراردارند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس صندوق توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشائر کشور گفت: ۱.۸ میلیون نفر از روستاییان و کشاورزان زیرپوشش خدمات این صندوق قرار دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، واعظ مهدوی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس صندوق توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشائر کشور در نشست ستاد توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشائر آذربایجان شرقی در روستای گل تپه مراغه گفت: از این تعداد، حدود یک میلیون نفر حق‌بیمه به این صندوق پرداخت می‌کنند.

وی با تاکید بر رویکرد حمایتی این صندوق ادامه داد: با توجه به اینکه ۵۸۰ هزار سرپرست خانوار بیمه شده در این صندوق از سایر نهاد‌ها بسته‌های کمک معیشتی دریافت نمی‌کنند، لیکن با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمهیدات مناسبی برای تامین سبد حمایتی این اقشار انجام شده است.

وی افزود: تاکنون حدود ۹۸ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشائر کشور موفق به دریافت بسته کمک معیشتی دولت شده‌اند.

معاون وزیر تعاون با اشاره به توسعه پوشش بیمه‌ای روستائیان و عشائر کشور گفت: برای این منظور، جمعیت بیمه نشده کشور در حال شناسایی بوده که با اجرای تمهیدات و اقدامات لازم از طریق کارگزاران بیمه‌ای، این افراد نیز زیر پوشش خدمات این صندوق قرار خواهند گرفت.

مدیرکل امور روستائی و عشائری آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: پوشش ۵۸ درصدی بیمه‌ای روستائیان در مراغه چندان مناسب نیست و باید در این زمینه اهتمام بیشتری شود.

کرمی افزود: هم اکنون بیش از ۱۸۰ هزار نفر از روستائیان و عشائر در استان از پوشش بیمه‌ای صندوق تامین اجتماعی کشاورزان برخوردارند و این میزان باید افزایش یافته و تمام جمعیت روستایی را شامل شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز گفت: صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشائر نقش مهمی در ارائه خدمات به مناطق روستایی دارد.

حسینی افزود: براین اساس باید با توسعه خدمات بیمه ای، از قشر تلاشگر کشاورزان، روستائیان و عشائر حمایت کامل شود.

مدیر صندوق توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشائر آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: از مجموع ۲۸۴ هزار سهمیه استانی برای بیمه روستائیان، حدود ۱۸۰ هزار نفر معادل ۶۳.۵ درصد از طریق ۹۴ کارگزار بیمه‌ای از خدمات بیمه این صندوق بهره‌مند هستند.

محمد نظری افزود: ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، روستائیان، کشاورزان، عشائر، قالیبافان، صنایع دستی و رانندگان روستایی و نیز زنبورداران می‌توانند از خدمات این صندوق بیمه اجتماعی استفاده کنند.

 

 

 


 

ارسال نظر