شناسه خبر : 4751

شرکت‌های بیمه شرایط استفاده از استاندارد IFRS را ندارند!

شرکت‌های بیمه شرایط استفاده از استاندارد IFRS را ندارند!

عضو هیئت مدیره و معاون مالی و اقتصادی بیمه تجارت‌نو ذخیره گیری در صنعت بیمه را یکی از عوامل مغایر با استاندارد IFRS بیان کرد و گفت : شرکت‌های بیمه هنوز به آن آمادگی و بلوغ لازم برای استفاده از استاندارد IFRS نرسیده‌اند.

چابک آنلاین_بهاره تاجرباشی، مهدی سامری در گفت و گو با چابک آنلاین اظهار کرد: برای رعایت استاندارد حسابداری IFRS در صنعت بیمه نیاز به یکسری اقدامات اولیه است، درصنعتی مثل صنعت بیمه که صورت‌های مالی پیچیدگی‌های بیشتری نسبت به بانک دارد شرایط سخت‌تری برای رعایت استاندارد IFRS  وجود دارد.

وی گفت: صنعت بیمه برای رعایت مقدار زیادی از قوانین و مقررات استاندارد IFRS باید آمادگی بیشتری پیدا کند، مانند شفافیت حساب‌ها و بعضی از ثبت حساب‌ها باید استاندارد شود، که هنوز این آمادگی در صنعت بیمه پیدا نشده است.

معاون مالی واقتصادی بیمه تجارت‌نو عنوان کرد: در بعضی موارد مقرراتی که در صنعت بیمه در قالب آئین‌نامه‌ها وجود دارد با استانداردهای حسابداری تفاوت‌هایی دارد و یکی دو مورد این موارد همیشه بند می شود .

سامری ادامه داد: به عنوان مثال در گزارش حسابرسی قید می‌شود این اقدامی که شرکت بیمه برای ثبت حساب‌هایش انجام داده است مغایر با استاندارد 28 حسابداری است، اما شرکت‌های بیمه تابع مقرارت و آئین نامه‌های نهاد ناظر هستند و این موضوع بند می شود و به مجمع می رود، در مجمع دلایلش توسط مدیرعامل گفته می‌شود.

وی بیان کرد: به خاطر وجود پیچیدگی‌های خاصی که در روابط مالی صنعت بیمه وجود دارد نیاز به یک سری پیش اقدامات و شفافیت‌ها برای استفاده از استاندارد IFRS است .

عضو هیئت مدیره شرکت بیمه تجارت‌نو افزود: اما تعدادی از شرکت‌های بیمه به صورت آزمایشی استاندارد  IFRS را رعایت کردند به عنوان مثال: در ذخیره گیری به جای استفاده از روش مثلثی از روش‌های دیگر متناسب با مقررات IFRS استفاده کردند.

سامری گفت: صنعت بیمه  به آرامی به سمت استفاده از استاندارد IFRS می‌رود و تا یکی دوسال آینده صنعت بیمه شرایطی را پیدا می‌کند که به صورت جمعی و گروهی می‌توانند از مقررات ای اف ار اس به صورت کامل استفاده کنند .

 

ارسال نظر