شناسه خبر : 4745

۵۹ درصد از جمعیت استان قم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند

59 درصد از جمعیت استان قم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند

مدیرکل تأمین اجتماعی قم با بیان اینکه ۵۹ درصد از جمعیت استان قم تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، گفت: تعداد بیمه شدگان نسبت به سال ۱۳۵۷ در قم ۲۰ برابر شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر ، علی اصغر دادخواه در دیدار با آیت الله سعیدی که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: استان قم یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و ۵۹ درصد تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی هستند، ۴۰ هزار نفر از روحانیون نیز تحت پوشش هستند و از خدمات درمان تأمین اجتماعی بهره می‌برند.

وی ادامه داد: تعداد بیمه‌شدگان نسبت به سال ۱۳۵۷، ۲۰ برابر شده و ۳۷ هزار نفر بازنشسته در استان داریم که ۱۲۰ برابر افزایش داشته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه تلاش ما بر این بوده تا مشکلات کارفرمایان را به بدون اینکه به سمت مراکز قضایی ارجاع بدهیم حل کنیم، تأکید کرد: هم چنین تلاش کردیم که هیچ کارگری با اشتغال پایدار، توسط تأمین‌اجتماعی بیکار نشود و یا برای کارفرما دغدغه ایجاد نشود.

وی بیان کرد: در درمان مستقیم تمام هزینه‌ها توسط سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود که ۴ مرکز داریم و عمده‌ترین مرکز تأمین اجتماعی استان قم، بیمارستان امام رضا(ع) است.

دادخواه با اشاره به اینکه در استان قم ۸۰۳ مرکز طرف قرارداد بیمه تأمین‌اجتماعی هستند، گفت: در ۹ ماهه اول امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار بار مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان تأمین اجتماعی داشتیم و ۳ و نیم میلیون نفر نیز به مؤسسات طرف قرار داد مراجعه کردند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و بدهی دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی، مدیران تأمین‌اجتماعی استان قم تلاش کردند آثار مشکلات سازمان تأمین اجتماعی در زندگی مردم ایجاد نشود و امروز به یک حالت تعادل در رفع بحران رسیدیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که کرامت انسان‌ها رعایت شود و مردم مهربانی را بیش‌تر از قبل ببینند و سلامتی را به آن‌ها هدیه کنیم.

 


 

ارسال نظر