شناسه خبر : 4700

۳۵۰ میلیارد ریال بودجه برای پرداخت بدهی بیمه سلامت در استان مرکزی تخصیص یافت

۳۵۰ میلیارد ریال بودجه برای پرداخت بدهی بیمه سلامت در استان مرکزی تخصیص یافت

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: ۳۵۰میلیارد ریال بودجه در مرحله اول برای پرداخت بدهی بیمه سلامت در استان مرکزی تخصیص یافته و در مرحله دوم نیز ۳۰۰میلیارد ریال اختصاص می یابد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر ، محمدرضا جیریایی ، اظهار داشت: با تصویب مجلس شورای اسلامی ۵۰۰ میلیون یورو از محل صندوق ذخیره ارزی برای پرداخت بدهکاری سازمان بیمه سلامت کشور، به این سازمان تخصیص یافت.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی افزود: از این مبلغ در مرحله اول سهم استان مرکزی برای بخش دولتی ۳۵ میلیارد تومان تعیین گردیده که طی هفته جاری بین دانشگاه علوم پزشکی اراک و دانشکده های خمین و ساوه توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود برای مرحله دوم استان ۳۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا کند، ادامه داد: در مرحله اول برای بخش سرپایی حدود ۱۱ میلیارد تومان تخصیص یافته که توانستیم از این محل تمام مطالبات موسسات طرف قرارداد مربوط به سال ۹۶ را پرداخت کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین طلب بخش دولتی شامل دانشگاه علوم پزشکی اراک، دانشکده خمین و دانشکده ساوه تا پایان آذرماه سال جاری و ۶۰ درصد مطالبات بخش خصوصی سرپایی تا شهریور ماه امسال پرداخت شده و مطالبات داروخانه‌ها استان هم تا پایان مردادماه سال جاری تسویه شده است.

جیریایی ادامه داد: بخش دیگر مطالبات داروخانه ها نیز به زودی پرداخت می‌شود و به دنبال به روز رسانی وضعیت مطالبات این حوزه هستیم.

وی بیان داشت: امیدواریم سهم بودجه مرحله دوم نیز به زودی تخصیص پیدا کند تا بتوانیم تمام مطالبات مراکز دولتی و خصوصی را در سال جاری به روز رسانی کنیم تا موسسات طرف قرارداد بتوانند با رضایتمندی، خدمات مطلوب و باکیفیتی را به بیمه شدگان ارائه دهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی تصریح کرد: در اولویت پرداخت ها بیشتر داروخانه‌ها مدنظر است و بر همین اساس از سال ۹۶ هیچگونه بدهی به داروخانه ها نداریم.

 


 

ارسال نظر