شناسه خبر : 4677

بیش از ۹۷ هزار زنجانی از خدمات بیمه سلامت برخوردارند

بیش از 97 هزار زنجانی از خدمات بیمه سلامت برخوردارند

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: با رفع همپوشانی شمار بیمه شدگان همگانی سلامت این استان اکنون به ۹۷ هزار و ۱۴۳ نفر رسیده که این روند همچنان ادامه داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، خدیجه ابراهیم خانی افزود: یکی از صندوق های بیمه ای این اداره بیمه ایرانیان بود که در سال 8 تشکیل شد و بیمه شدگان می توانستند با پردخت سرانه 70 تا 150 هزار تومان تحت پوشش این نوع بیمه قرار بگیرند.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح تحول سلامت در سال 93، ثبت نام رایگان بیمه همگانی سلامت با هدف پوشش بیمه ای افراد فاقد برخوردار در سطح کشور و این استان آغاز شد که در مراحل اولیه 90 هزار و 59 نفر ثبت نام شدند که این رقم تا پایان سال 95، به 115 هزار و 142 نفر رسید.

این مسئول ادامه داد: به دلیل انباشت هزینه ها و با ابلاغ بخشنامه سازمان بیمه همگانی سلامت در طرح رایگان این نوع بیمه برای ارائه هدفمندی خدمات بازنگری شد و بیمه شدگان این نوع بیمه می توانستند از آبان96 صرفا در بخش دولتی خدمات در یافت کرده و در بخش خصوصی هزینه های لازم را پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: بر این اساس2 باره صندوق بیمه ایرانیان در آبان سال 96 احیا شد که متقاضیان این نوع بیمه می توانند ماهانه با پرداخت 50 درصد آن معادل 22 هزار تومان و 50 درصد دیگر آن توسط دولت ،از خدمات این نوع بیمه بهره مند شوند.

ابراهیم خانی افزود: در زمان حاضر با ادامه روند همپوشانی های بیمه همگانی سلامت شمار افراد تحت پوشش صندوق بیمه ایرانیان بیمه سلامت استان به چهار هزار و 280 نفر رسیده که وضعیت مناسبی را نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان برای پوشش بیمه ای صندوق ایرانیان می تواند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و دریافت مدارک لازم نسبت به بیمه خود و دیگراعضای خانواده اقدام کنند.

 


 

ارسال نظر