شناسه خبر : 4669

حدود ۳ میلیون همپوشانی صندوق بیمه روستائیان با سازمان تامین‌اجتماعی حذف شد

حدود ۳ میلیون همپوشانی صندوق بیمه روستائیان با سازمان تامین‌اجتماعی حذف شد

مدیرکل ‏بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران به شیوه نامه رفع همپوشانی اشاره کرد و گفت: براساس این شیوه‌نامه تکلیف هر گروهی که همپوشانی داشته باشد به طور دقیق مشخص شده است به عنوان مثال در صندوق بیمه روستائیان حدود ۳ میلیون همپوشانی با سازمان تامین‌اجتماعی وجود داشت که باید حذف می‌شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از میزان ، داوود حاجی قاسمعلی به موضوع رفع همپوشانی بیمه‌ای اشاره کرد و افزود: سازمان بیمه سلامت در ابتدا با دو نوع همپوشانی یعنی داخل سازمانی و خارج از سازمانی مواجه بود که با اقدامات صورت گرفته از حدود سه سال گذشته با ورود اطلاعات بیمه‌شدگان به سامانه بیمه‌شدگان، همپوشانی بین صندوق‌های این سازمان به طور کامل برطرف شد.

وی ادامه داد: برای رفع همپوشانی با سایر سازمان‌های بیمه‌گر نیز جلسات مختلفی برگزار شد به نحوی که با اتصال به وب سرویس تامین‌اجتماعی و لیست بیمه شدگان کمیته امداد و سازمان نیرو‌های مسلح توانستیم بانک‌های اطلاعاتی را بررسی و همپوشانی‌ها را استخراج کنیم.

مدیرکل ‌بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران به شیوه نامه رفع همپوشانی نیز اشاره کرد و گفت: براساس این شیوه‌نامه تکلیف هر گروهی که همپوشانی داشته باشد به طور دقیق مشخص شده است به عنوان مثال در صندوق بیمه روستائیان حدود ۳ میلیون همپوشانی با سازمان تامین‌اجتماعی وجود داشت که باید حذف می‌شد.

حاجی قاسمعلی با تاکید بر اینکه فرآیند اجرایی رفع همپوشانی با قوت ادامه دارد، افزود: تاکنون بخش زیادی از همپوشانی‌ها رفع شده است. همچنین از این پس برای اینکه بار دیگر با مشکل همپوشانی مواجه نشویم هر فرد در هنگام ثبت نام از طریق سامانه کنترل شده و در صورت همپوشانی اجازه ورود به لیست بیمه‌ای داده نمی‌شود.

مدیرکل ‌بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در گذشته سازوکار اجرایی و اجبار قانونی برای رفع همپوشانی بیمه‌ها وجود نداشت، ولی اکنون اطلاعات کاملا مکانیزه شده و بانک‌های اطلاعاتی به صورت برخط به هم متصل هستند.

 


 

ارسال نظر