شناسه خبر : 4635

بیش از یک میلیون کرمانشاهی در سامانه پرونده الکترونیک بیمه سلامت ثبت نام کردند

بیش از یک میلیون کرمانشاهی در سامانه پرونده الکترونیک بیمه سلامت ثبت نام کردند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ثبت نام بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش استان در سامانه یکپارچه سلامت خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما  ، ابراهیم شکیبا گفت: هر فردی که به مراکز بهداشت مراجعه می‌کند به طور متوسط 15  خدمت دریافت می‌کند که این خدمات در کلیه مراکز شهری و روستایی، خانه بهداشت و پایگاه‌های سلامت تحت پوشش استان انجام می‌گیرد.

وی یکی از اقدامات مهم معاونت بهداشتی را تشکیل پرونده الکترونیک سلامت جهت اعضای خانوار‌های ساکن در استان کرمانشاه دانست و افزود: پرونده الکترونیک سلامت، نسخه دیجیتال پرونده‌های کاغذی است که سوابق درمانی و بهداشتی مردم را از زمان تولد تا مرگ ثبت می‌کنند و سوابق پزشکی و درمانی از جمله تشخیص‌ها، داروها، تاریخ مراجعه به پزشک، حساسیت‌ها و آلرژی‌ها، نتایج آزمایش‌های پزشکی و ... جزو مواردی هستند که در این پرونده ثبت می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهروندمدار بودن، حفظ امنیت و محرمانه بودن اطلاعات سلامت، دسترسی شهروندان به پرونده الکترونیک سلامت خود، یکپارچه‌سازی اطلاعات سلامت، ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی و کیفیت سلامت و توزیع عادلانه منابع سلامت را از جمله رویکرد‌های کلان این طرح برشمرد.

 

 


 

ارسال نظر