شناسه خبر : 4634

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی :

تکلیف بدهی معدنکاران به صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی مشخص شد

تکلیف بدهی معدنکاران به صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی مشخص شد

طبق اعلام مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، معدنکاران بدهکار به این صندوق که بدهی خود را هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف کنند، بابت دیرکرد بدهی تنها سود یک سال را پرداخت خواهند کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا ، فرید دهقانی اظهار کرد: هدف اصلی تشکیل این صندوق، پوشش ریسک اکتشاف معادن بوده و طی این سال‌ها تلاش شده که بیمه‌نامه سرمایه‌گذاری در اکتشافات، استخراج و فرآوری صادر شود؛ البته در کنار این امر، ایجاد تمهیدات لازم جهت تسهیل دسترسی معدن‌کاران به منابع مالی نیز دنبال می‌شود.

 وی اعلام کرد: معدنکارانی که بدهی‌های خود به صندوق را به صورت یک‌جا پرداخت کنند، بابت دیرکرد بدهی تنها هزینه سود یک سال را پرداخت خواهند کرد؛ اما چنانچه به صورت اقساطی بدهی معوق خود را پرداخت کنند، به تناسب پرداخت اقساط، سود فقط برای یک‌سال محاسبه می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی با تاکید بر اینکه معدن‌کاران نیز می‌توانند ماشین‌آلات مورد نیاز خود را در صورت تامین منابع مناسب و با هماهنگی بین دستگاهی، بدون نیاز به بانکهای عامل از صندوق دریافت کنند، گفت: البته این امر مستلزم ایجاد ساختار منسجم است که صندوق آمادگی لازم برای چنین موضوعی را دارد.

وی افزایش سرمایه صندوق و کاهش بروکراسی را دو رویکرد مهم صندوق برشمرده و معتقد است که بخش معدن می‌تواند اشتغال پایدار و مکمل، در راستای توسعه متوازن در کشور ایجاد کند. همچنین اصلی‌ترین وثیقه برای دریافت تسهیلات صندوق، پروانه بهره‌برداری است که با ظهرنویسی (ظهرنویسی یا پشت‌نویسی با اهداف مختلف همچون به قصد انتقال، وکالت یا ضمانت صورت می‌گیرد)  در رهن صندوق قرار می‌گیرد .

 

 


 

ارسال نظر