شناسه خبر : 4617

بیمه دانشجویی ایجاد امنیت خاطر جوانان دانش آموخته را تضمین می‌کند

بیمه دانشجویی ایجاد امنیت خاطر جوانان دانش آموخته را تضمین می‌کند

بیمه دانشجویی در قالب بیمه مشاغل آزاد فرصتی مناسب برای ایجاد امنیت خاطر جوانان دانش آموخته است .

به گزارش چابک آنلاین ، جمیل حق پرست مدیرکل تامین اجتماعی گیلان اظهار داشت: ایجاد شرایط مطلوب برای امنیت خاطر و آرامش روانی یکی از کارکردهای سازمان تامین اجتماعی است .

حق پرست افزود : یکی از دغدغه های تمامی خانواده ها، فراهم نمودن بستری برای تامین آتیه فرزندان بویژه در اقشار جوان و تحصیل کرده است و ابلاغ بیمه دانشجویی در قالب مشاغل آزاد با امتیازات خاص خود یکی از جلوه های تلاش تامین اجتماعی برای حرکت در مسیر تامین آتیه آینده سازان کشور است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به ابلاغ بخشنامه بیمه دانشجویی ، این امکان را فرصتی برای تمامی دانشجویان جهت بیمه پردازی و ایجاد سابقه به منظور برخورداری از تعهدات و پوشش های مربوطه در چارچوب مقرر و استفاده از بازنشستگی برشمرد .

وی همچنین اذعان داشت : دانشجویان می توانند با یکبار مراجعه به شعب تامین اجتماعی و انعقاد قرارداد بصورت انتخابی با نرخهای مختلف تعیین شده در مشاغل آزاد از این خدمت جدید تامین اجتماعی برخوردار و تحت پوشش قرار گیرند .

حق پرست افزود : ممکن است برخی دانشجویان با تصور اینکه از دفترچه درمانی بواسطه والدین خود بهره مند هستند این امر را بمنزله بیمه بودن خود تصور کنند که در پاسخ به این گروه باید اظهار داشت : تعهدات سازمان بغیر از پوشش درمانی فقط به بیمه شده اصلی تعلق می گیرد و افراد تبعی تنها از دفترچه درمانی برخوردار هستند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه از امتیازات بیمه دانشجویی امکان تداوم استفاده ازاین دفترچه خواهد بود خاطرنشان ساخت : سوابق بیمه ای و شماره بیمه هر فرد در تمام کشور یکسان و محفوظ بوده و حتی اگر دانشجویانی از استانهای دیگر نیز در گیلان مشغول به تحصیل باشند میتوانند به راحتی در سالهای تحصیلات دانشگاهی بیمه پردازی کنند .

 

 


 

ارسال نظر