شناسه خبر : 4612

زیلوبافان میبدی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

زیلوبافان میبدی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

زیلوبافان شهرستان میبد که از مزایا و خدمات بیمه‌ای برخوردار نیستند می‌توانند زیرپوشش بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار گیرند.

به گزارش چابک آنلاین ، حسن ابراهیمی (مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان یزد) در دیدار با اعضای خوشه زیلوی استان به تاریخچه این صندوق اشاره کرد و گفت: تمام افرادی که در حرفه زیلو بافی اشتغال داشته و به هر دلیلی از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار نیستند، می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان عضو شده و بیمه خود را پرداخت کرده و از خدمات بیمه‌ای این صندوق بهره‌مند شوند.

او با اشاره به ثبت شهر میبد به عنوان شهر جهانی زیلو در شورای جهانی صنایع دستی اظهار داشت: زیلوبافی در میبد سابقه‌ای دیرینه دارد بدین ترتیب برای حل مسائل و مشکلات این قشر پر تلاش باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

ابراهیمی با بیان اینکه  آمار، درآمد و بیمه زیلوبافان باید استخراج و مورد بررسی قرار گیرد افزود: زیلوبافان و رشته‌های مرتبط با این حرفه که فاقد بیمه هستند می‌توانند زیر پوشش بیمه صندوق یادشده قرار گرفته و از مزایای آن شامل مستمری بازنشستگی و از کارافتادگی بهره‌مند شوند.

او در ادامه با اشاره به خدمات این صندوق که یکی از چهار صندوق عمومی کشور است ادامه داد: این صندوق فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ با هدف حمایت از روستائیان، عشایر و کشاورزان در کشور برای دریافت مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوتی آغاز کرده است.

 


 

ارسال نظر