شناسه خبر : 4570

۲۲ هزار نفر از ملوانان هرمزگانی تحت پوشش بیمه هستند

22  هزار نفر از ملوانان هرمزگانی تحت پوشش بیمه هستند

معاون بیمه تامین اجتماعی هرمزگان در خصوص بیمه ملوانان شناورها گفت: ۲۲ هزار بیمه شده بر روی سه هزار و ۸۹۴ شناور مسافری، باری و صیادی بزرگ و کوچک در استان فعالیت می کنند که این افراد بر اساس مجوزی که سازمان هایی نظیر شیلات و بنادر و دریانوردی برای شناورها صادر می کنند، بیمه شده اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، جواد جافری گفت: براساس آخرین لیست بیمه ای که در شهریور و مهرماه امسال از سوی شناورهای مسافری به سازمان تامین اجتماعی هرمزگان اعلام شد، 242 نفر بر روی 41 شناور مسافری در کیش، قشم، بندرعباس و بندرلنگه بیمه شده اند.

جافری بیان کرد : این آمار همچنین نشان می دهد تعداد افراد بیمه شده برخی شناورها از 15 به سه نفر کاهش یافته است.

معاون بیمه تامین اجتماعی هرمزگان بیان داشت: مسئولیت تطبیق دادن لیست افراد فعال بر روی شناورها با افراد بیمه شده بر عهده نهاد صادر کننده مجوز فعالیت و حرکت شناور است و اگر مغایرتی وجود داشته باشد باید پاسخگو باشد.

وی ابراز داشت: در مجوزهایی که سازمان بنادر و دریانوردی و اداره کل شیلات صادر می کند، نام و نام خانوادگی افرادی که بر روی شناور مشغول فعالیت هستند باید ذکر شود و راستی آزمایی آن نیز برعهده همان دستگاه مجوز دهنده است.

جافری اظهار داشت: تامین اجتماعی به دلیل سیار بودن این گونه کارگاه ها امکان بازرسی محدودی دارد یا ندارد، به عنوان مثال احتمال دارد زمانی که بازرس مراجعه می کند شناور، اتوبوس یا هواپیما و سایر کارگاه های سیار در حال حرکت بوده و دسترسی به آنها وجود نداشته باشد.

معاون بیمه تامین اجتماعی هرمزگان ابراز داشت: گاهی مالکان شناورها اسامی افراد دیگری غیر از ملوانان فعال بر روی شناور را برای بیمه می دهند و بدین ترتیب حقوق شاغلان شناور ضایع می شود که در این موارد علاوه بر مالک شناور مجوز دهنده مسوول بوده و باید پاسخگو باشد.

وی گفت: شناورهای مسافری به دلیل سیار بودن مشمول بازرسی تامین اجتماعی نیستند و فعالان بر روی آنها هم در شمول قانون و مقرری بیمه بیکاری و مشاغل سخت و زیان آور قرار نمی گیرند.

جافری یادآور شد: تامین اجتماعی هرمزگان آمادگی دارد لیست افراد بیمه شده شناورها را در اختیار بنادر و دریانوردی قرار دهد تا آن سازمان بتواند لیست بیمه ای و فعالان شناوری را تطبیق داده تا مغایرت ها مشخص شود.

 


 

ارسال نظر