شناسه خبر : 4559

۴ هزار زعفران‌کار در ۵ استان کشور تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

4 هزار زعفران‌کار در ۵ استان کشور تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و شرکت بین‌المللی نوین زعفران برا ی تحت پوشش بیمه قرار دادن زعفران‌کاران ۵ استان به امضای محمدرضا واعظ‌مهدوی و علی شریعتی‌مقدم رسید.

به گزارش چابک آنلاین ،مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و شرکت نوین زعفران با حضور جمعی از مدیران، کارشناسان و خبرنگاران رسانه های گروهی برگزار شد.

واعظ‌مهدوی در ابتدای این مراسم گفت: این تفاهم‌نامه با هدف استفاده از ظرفیت کارفرمایی این شرکت و ظرفیت‌های فعلیت یافته اشتغال روستایی به امضا می رسد و گام بلندی در جهت توسعه روستاهای کشور است.

او افزود: سیاست‌های بیمه‌ای، اشتغال‌زایی و ارتقای کیفیت سه ضلع مفهوم توسعه روستایی است که کمک می کند تولیدات روستایی در جهت راهبرهای اقتصاد کلان کشور حرکت کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان با اشاره به سیاست کشورهای پیشرفته و از جمله ژاپن در اتصال تولید روستایی به کمپانی‌های بزرگ گفت: این تفاهم‌نامه گامی است در جهت سامان دادن به اشتغال غیرمتمرکز در روستاها و اتصال تولید آنان به بازارهای منطقه ای و بین المللی.

واعظ مهدوی ادامه داد: آموزش کشاورزان، استانداردسازی تولیدات، انطباق محصولات با نیازهای بازار و ارتقای فرایندها در کنار گسترش بیمه از موارد مورد اشاره تفاهم‌نامه است.

طبق مفاد تفاهم‌نامه، نوین زعفران متعهد شده است در تامین یک سوم حق بیمه که سهم زعفران‌کاران است، تسهیلاتی فراهم آورد. واعظ‌مهدوی با اشاره به این بند، گفت: ما امیدواریم این تفاهم‌نامه یک فرآیند جدید را در روستاها شکل بدهد همچنان‌که آرزوی ما تامین بیمه در سطح همه روستاها و بیمه شدن تمامی روستاییان و عشایر است.

گامی برای بهبود زندگی زعفران‌کاران

مدیرعامل شرکت نوین زعفران نیز در سخنانی گفت: شرکت ما یک شرکت خصوصی است که در سال ۷۱ با هدف صادرات زعفران تاسیس شد و اکنون ۳۸۰ هزار کیلوگرم زعفران تولید می‌‌‌کنیم که ارزش آن بیش از سه هزار و ششصد میلیارد تومان است.

علی شریعتی‌مقدم با بیان اینکه ایران سهم ۹۶ درصدی از بازار زعفران جهان را در اختیار دارد، یادآور شد: ما باید به دنبال گسترش و تکمیل زنجیره تولید  باشیم تا بتوانیم با رقبای جدید مقابله کنیم و برای پایدار کردن منافع تولیدکننده و مصرف‌‌کننده، به دنبال ارتقای زنجیره ارزش هستیم.

وی اضافه کرد: برای کالایی مثل زعفران با توجه به حضور واسطه‌‌ها و تقلب‌‌هایی که در تولید و عرضه آن صورت می‌‌گیرد، صداقت و پاکی روستاییان و اقامت آنها در روستا خود یک ارزش است و ما در این طرح به دنبال افزایش مزیت‌‌ها هستیم.

شریعتی‌مقدم گفت: وقتی با همت و آمادگی صندوق بیمه روستایی و عشایر برای ارتقای وضعیت روستاییان مواجه شدیم، برای همکاری پیش‌قدم شدیم تا از این طریق سبک زندگی کشاورزان بهبود یابد.

مدیرعامل شرکت نوین زعفران به اهمیت مسئولیت اجتماعی‌‌‌ اشاره کرد و گفت: از طریق تسهیل بیمه اجتماعی، تجارت منصفانه را دنبال می کنیم و قصد داریم فاصله زیاد میان تسطح زندگی تولیدکنندگان زعفران با مصرف‌کنندگان نهایی را کاهش دهیم.

او در پایان گفت: از امروز ۱۱۰ نفر از زعفران‌کاران مستقیما به وسیله شرکت تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و برای چهار هزار زعفران‌کار در ۵ استان کشور نیز تسهیلاتی در نظر گرفته ایم که سریع‌تر تحت پوشش قرار گیرند.

 


 

ارسال نظر