شناسه خبر : 4552

جمعی از نمایندگان مجلس نسبت به ناکارآمدی بیمه تکمیلی فرهنگیان اعتراض کردند

جمعی از نمایندگان مجلس نسبت به ناکارآمدی بیمه تکمیلی فرهنگیان اعتراض کردند

جمعی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، از بیمه تکمیلی فرهنگیان ابراز نارضایتی کردند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا ، در ادامه کمپین گسترده معلمان در اعتراض به بیمه تکمیلی، جمعی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور نسبت به ناکارآمدی بیمه تکمیلی فرهنگیان اعتراض کردند.

متن نامه نمایندگان که در آن گران بودن تعرفه‌های بیمه و عدم مشارکت معلمان در عقد قرارداد به عنوان نواقص طرح مطرح شده، به شرح زیر است:   

ضمن آرزوی توفیق روزافزون به استحضار می‌رساند شرایط نامطلوب «بیمه تکمیلی فرهنگیان» سبب نارضایتی حداکثری در میان فرهنگیان کشور شده است. در این خصوص اعتراضات متعددی از کانال‌های مختلف و پرتعداد به دست اینجانبان رسیده است که اهم آن شامل موارد زیر است:

1. حذف سهم وزارت و افزایش نرخ‌های جدید باعث فشار اقتصادی به خانواده فرهنگیان جامعه شده است که تاخیر چندین ماهه در بازپرداخت‌ها نیز به آن دامن می‌زند.

2. عدم پوشش بیمه درمانی متناسب و معطوف نبودن آن به پیشگیری و اقلامی چون دندان و عینک و مواردی که مورد توجه ویژه فرهنگیان است.

3. نبودن نظارت نمایندگی از فرهنگیان عضو بیمه تکمیلی بر چگونگی اجرای روند بیمه با توجه به اعضای میلیونی و حجم بالای گردش مالی.

4. به رسمت نشناختن حق ادارات، فرهنگیان، تشکل‌های صنفی و شرکت‌های تعاونی ایشان برای بستن قرارداد با شرکت‌های بیمه‌ای مطلوبشان، اهمیت این بند زمانی روشن می‌شود که پیشنهادهای بیمه‌ای اخذ شده در زمانی اندک و با اعضای هزار نفری یا قرارداد امثال دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اعضای بسیار کمتر از جمعیت فرهنگیان، مورد بررسی تطبیقی قرار گیرد. (به پیوست ارایه شده است)

5. نرخ‌گذاری دوگانه در سال جدید بدون هیچ برتری خدمت و صرفا با وعده‌ پرداختی سریع‌تر (در گزینه گران‌تر) باعث نارضایتی بیشتر موکلان محترم فرهنگی شده است.

6. دوگانه دیدن فرهنگیان شاغل و بازنشسته در ارائه خدمات؛ در حالی که بیمه یک صنعت مبتنی بر سود و زیان است و از هر دو گروه حق بیمه کسر می‌شود.

 


 

ارسال نظر