مشترکان برق مناطق شهری سالانه ۱۲۰۰ تومان حق بیمه می‌دهند / بیمه قبوض برق خانگی نیاز به اطلاع رسانی بیشتر دارد

مشترکان برق مناطق شهری سالانه 1200 تومان حق بیمه می‌دهند / بیمه قبوض برق خانگی نیاز به اطلاع رسانی بیشتر دارد

عضو هیات مدیره سندیکای برق گفته که "اگر توانیر اعلام می‌کند برق ما ایمن و پاک است پس هزینه‌های آن نباید بر روی دوش مردم باشد."

به گزارش چابک آنلاین ، حمیدرضا صالحی در گفتگو با چابک آنلاین ، با بیان اینکه موضوع بیمه در قبوض برق را می‌توان گسترش داد و اجباری نباشد گفت: برای آن مشترکانی که حاضر به پرداخت مبلغ بیشتر یا کمتری هستند می‌توان در پرداخت غرامت تفاوت قائل شد .

او اظهار کرد: خسارت های ناشی از اختلالات برق و آسیب‌هایی که به لوازم منزل می‌رسد همیشه برای شهروندان بسیار مهم بوده است و از سال 1394 ملبغی روی قبوض برق اضافه شد و قراردادی با یکی از شرکت‌های بیمه بسته شد تا این امکان فراهم شود که شرکت بیمه بتواند با دریافت مبلغی هر چند اندک خسارت‌های ناشی از قطعی برق نوسانات ولتاژ که موجب سوختن لوازم برقی می شود را جبران کنند.

عضو هیات مدیره سندیکای برق افزود: حدود 30 میلیون مصرف کننده برق هست که شهروندان مناطق شهری سالانه 1200 تومان و مناطق روستایی 600 تومان حق بیمه پرداخت می‌کنند، هر چند که این مبلغ درآمد اندکی ایجاد می کند ولی شرکت‌های بیمه‌ای هستند که قبول می‌کنند این خسارت را جبران کنند.

صالحی بیان کرد: مساله این است که توانیر حاضر به پرداخت خسارت‌ها شده است و بسیاری از مردم از این موضوع بی‌اطلاع هستند در حالی که حق بیمه را روی قبض خود پرداخت می‌کنند.  به گفته وی، شهروندان می‌توانند تا 15 روز بعد ازحادثه جهت تکمیل مدارک خود و دریافت خسارت اقدام کنند و خسارت‌هایی نیز پرداخت شده است..

وی افزود: شرکت توانیر سامانه‌ای را برای خسارت مشترکین برق طراحی کرده است ( http://tavanir.dayins.com/) که بهتر است اطلاع‌رسانی شود زیرا بسیاری از شهروندان از این موضوع مطلع نیستند و این خواسته هر شهروندی است که اگر قانونی در رابطه با بیمه و خسارت دستگاه‌های برقی هست به خوبی اطلاع رسانی شود.

عضو هیات مدیره سندیکای برق با بیان این نکته که ما در صنعت بیمه یک مقدار عقب هستیم گفت: در کشور ما آن طور که باید به موضوع بیمه پرداخته نمی‌شود همچنین فرهنگ بیمه باید در جامعه شکل بگیرد، جدای از این مساله که حق بیمه را چه کسی پرداخت می‌کند.

 


 

ارسال نظر