یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داد :

مجلس به قانون جدید بیمه شخص ثالث ورود می‌کند

مجلس به قانون جدید بیمه شخص ثالث ورود می‌کند

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از ورود مجلس به قانون جدید بیمه شخص ثالث خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا ، علی اصغر یوسف‌نژاد ، درباره قانون جدید بیمه شخص ثالث که بیمه مرکزی به تازگی اعلام کرده است، گفت: چنین چیزی در کشور سابقه نداشته است؛ ما طبق قانون باید خودرو را بیمه کنیم و خودرو در این قضیه ملاک است.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخیرا اظهارنظری در این مورد از سوی بیمه مطرح شد مبنی بر اینکه فرد بیمه می‌شود. به طور مثال اگر خانواده‌ای ۴ الی ۵ نفر باشند و بخواهند از یک خودرو استفاده کنند تمامی کسانی که قصد رانندگی با آن را دارند باید بیمه شخص ثالث شوند و مبلغ آن را بپردازند.

وی با بیان اینکه بر اساس این قانون هر شخصی که راکب ماشین است مسئولیت دارد و ممکن است خودرو هر خودرویی باشد، عنوان کرد: هنگامی که چنین اتفاقی بیفتد، در عمل به نفع بیمه‌ها خواهد بود و عده زیادی از خانواده‌ها چون توان مالی ندارند باعث می‌شود بیمه شخص ثالث را انجام ندهند.

یوسف نژاد با تاکید بر اینکه با چنین قانونی پرونده‌های مربوط به بیمه شخص ثالث افزایش پیدا می‌کند، گفت: به نظر می‌رسد شرایط به گونه‌ای دارد پیش می‌رود که زندانیان، تلفات غیر عمد و همچنین تصادفات بدون بیمه شخص ثالث افزایش پیدا کند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: چنین قانونی به نام مردم است اما در باطن به کام بیمه‌هاست؛ زیرا  برای بیمه‌ها سودآور و برای مردم ضرر و زیان دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که باتوجه به زیان‌ده بودن این دستورالعمل، مجلس شورای اسلامی در این قضیه ورود خواهد کرد یا خیر؟ گفت: طبیعتا کمیسیون تخصصی در این زمینه بررسی‌های کارشناسی را انجام می‌دهد و حتما اظهارنظر می‌کنند. چون مصوبه است امکان تجدیدنظر در آن وجود دارد و انتظار داریم تصمیم بیمه مرکزی به نفع مردم باشد.

وی تاکید کرد: در بیمه شخص ثالث ملاک خودرو است نه فردی که از آن استفاده می‌کند و معتقدم چنین چیزی در هیچ جایی معمول و مرسوم نیست.

بر اساس این گزارش غلامرضا سلیمانی امیری درباره جزییات طرح جدید بیمه شخص ثالث و فرد محوری به جای خودرو محوری، گفت: یکی از وظایف بیمه مرکزی در قانون برنامه ششم و قانون بیمه شخص ثالث این است که بتواند تمامی بیمه نامه های صادره شخص ثالث را از خودرو محوری به راننده محوری تبدیل کند. بر اساس این طرح، شرکت های بیمه موظف خواهند بود بر اساس عملکرد راننده ،بیمه شخص ثالث را صادر کنند.

رییس شورای عالی بیمه معتقد است این طرح باید قبل از پایان برنامه ششم اجرایی شود؛ البته برای اجرای این طرح لازم است تا اطلاعات راننده از جمله جنسیت، سن، تجربه، میزان تخلفات و سایر اطلاعات جمع آوری شود و برنامه نرم افزاری لازم تهیه شود و بنا بر اعلام وی، اجرای این طرح اواخر سال ۹۸ و به شکل پایلوت خواهد بود.

 


 

ارسال نظر